Avatar billede frem-ad Professor
19. december 2015 - 09:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk styrke på pc falder kraftig

Hej
På min primær pc'er (HP med Win 8.1) for en lille uge siden, begyndte det trådløse netværk og falde i hastig og ind imellem forsvinde helt. Normalt har jeg 5 streger og kommer hurtig på og intet problem. Nu hopper den med 2-3 streger og så forvinder det helt og jeg problemer med og komme på igen.
Den anden pc har ingen problemer, og de 2 tablet og smartphone køre også med fuld styrke.
Jeg har prøvet reset waoo boksen haft slukket den trådløs router og haft Hitman - Free Registry Cleaner - cccleaner - AdwCleaner til tjekke/reparerer  computeren og selvfølgelig genstartet den uden det har hjulpet
Nogen gode forslag
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2015 - 09:20 #1
Dit trådløse net kan man skifte kanal på den frekvens den kører over. Du har måske fået en nabo der kan køre i det samme område, og det påvirker dit (og nabo's net).
Ved et skift af denne frekvens kan du måske få styrken tilbage på nettet.
Dit udstyr på samme plads som det hele tiden har gjort ikke?
Der burde i din manual til router står hvordan du skifter denne frekvens.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2015 - 09:53 #2
Flyt maskinen. Hvis fejlen stadig er der, så er det internt (fx støv på wifi-kort eller beskadiget antenne). Er fejlen væk, så har du noget på den oprindelige placering, som skygger for wifi signal (det har jeg prøvet med en sofa, der ved ommøblering kom i vejen).
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2015 - 10:04 #3
Har du kikket i Enhedshåndtering !
Avatar billede frem-ad Professor
19. december 2015 - 10:33 #4
Har prøvet og flytte den og det gav ingen forskel og som sagt er der ingen problemer på de andre enheder, også hvis jeg har min tablet lige ved siden af pc'en så er der fuld styrke på selvom der kun er 3 streger på pc'en,
Det med og kode den om i frekvens der skal jeg lige have fundet min brugsvejledning, og cd'en og det specielle netværkskabel der var med. så det tager lige lidt længere tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2015 - 10:48 #5
Lukker du computern ned i dvale når du ikke bruger den?
Tjek i dine strømstyring at Windows ikke må lukke for netkortene.
Jeg har på en stationær oplevet at den startede op på en lavere lan hastighed når jeg lukkede ned i dvale. Ved godt at der måske ikke er en sammenligning da dit er trådløst. Men jeg havde alligevel tjekket det.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2015 - 12:58 #6
jeg vil satse på, at det er støv i maskinens indre. Det virker jo ok fra starten (den er kold), og bliver så dårligere pga varmeophobning.
Avatar billede frem-ad Professor
19. december 2015 - 17:04 #7
220661 der kom jeg til og tænke på HP Support Assistant var blevet opdateret for en uges tid siden, og det ser ud til det er den der laver rav i den, der var en indstilling jeg lavede om, så nu ser vi lige om det virker.
Tak for ideerne, smid svar for point
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2015 - 17:19 #8
Vi ser lige om de rettelser virker før jeg lægger et svar :-)
Avatar billede frem-ad Professor
22. december 2015 - 08:43 #9
Det ser ud til det virker, den falder ikke helt ud, den mister en streg nogle gange, men ikke noget der betyder noget, Så det funger fint nok, så må jeg lige se om jeg om koder den her engang.
Tak for hjælpen, og dem der vil have point smider svar..
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2015 - 16:45 #10
Ok. Lægger et svar