Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. december 2015 - 17:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Alternativ søge maskine til G*O*O*G*L*E ?

Der er et hav af søgemaskiner.

Jeg bruger altid G*O*O*G*L*E ....

Men er der et alternativ til G*O*O*G*L*E ?

Ja, det er der - Men noget, som kan anbefales ...

Og Hvorfor ?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
15. december 2015 - 17:22 #1
Mener du www.google.dk eller mener du noget andet jeg ikke forstår med "G*O*O*G*L*E" ?

Ellers er her en liste. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_search_engines

Eller her. http://netforbeginners.about.com/od/internet101/ss/The-Best-Search-Engines-of-2015.htm

Kan ikke rigtig anbefale nogen alternativer da jeg kender til dem, men ikke har større erfaring med dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2015 - 17:48 #2
Google er den der giver langt de bedste søgeresultater. Bing ligger nr 2 og så Yahoo (som Bing vist nok ejer mener jeg).

En som der ikke sporer folks søgevaner er DuckduckGo som ses her:
https://www.reliablesoft.net/top-10-search-engines-in-the-world/
Kunne måske være et alternativ hvis man vil søge anonymt.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. december 2015 - 17:49 #3
Jo www.google.dk ...
Avatar billede aphandersen Juniormester
15. december 2015 - 18:49 #4
Duckduckgo er ved at blive mere udbredt.
Avatar billede eyvind Seniormester
15. december 2015 - 18:54 #5
Det samme spørgsmål bliver måske også besvaret her.

http://www.kandu.dk/spg175191.aspx
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2015 - 19:33 #6
#4 Ja de har rundet 10 millioner søgninger dagligt her sidst på året, så en del bruger den :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. december 2015 - 20:57 #7
Jeg har nu installeret duckduckgo

Let nok - den var i Linux Mint i forvejen.

Men jeg har ikke brugt den - vil nu ...

Vil du have points, 220661 ?

T*A*K til tordenfusk ... Mange forslag !
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2015 - 16:06 #8
Hvis du bruger den løsning jeg viser dig, hvorfor venter du ikke på en reaktion fra mig???

Jeg sidder jo ikke 24/7 på computeren og har et arbejde jeg passer også.
Gider da ikke bruge min tid på dig en anden gang hvis du har så lidt tålmodighed :-(
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. december 2015 - 16:42 #9
U*N*D*S*K*Y*L*D  Hr. - Men tak for din gode hjælp gennem årene.

My mistake
Avatar billede Halfdantimm Nybegynder
28. december 2015 - 10:36 #10
Jer der bruger DuckDuckGo - er det en hindring, søgemaskinen læser amerikansk bedst, når I søger efter danske søgeresultater - er det samme niveau som Googles danske ditto?