Avatar billede madseksperten Nybegynder
13. december 2015 - 16:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

style en return value fra en database

Hejsa.

Jeg er virkelig i tvivl om noget. Jeg har et form felt hvor jeg kan indtaste et tal, som blev gemt i min SQL database under kolonnenavnet 'numbers'. Det jeg gerne vil er at hvis det tal der indtastes er som følgende:

1, 3, 5, 7, 9, 11 skal padding i mit div tag være 20px;
2, 4, 6, 8, 10 skal padding i mit div tag være 40px;
0 skal padding være 60 px;

Det vil sige at alle mine return values kommer ind i ét div tag, men alt afhængig af hvilket tal der kommer retur, skal de have forskellige padding i et div tag. Men hvordan kan jeg gøre det?

Med Venlig Hilsen
Mads

profile.php:

<div class="latestnumbers" id="show">
            <?php include('response.php');?>
                        <!-- Her skal koden være -->

        </div>

response.php:

<?php

include('session.php');

$query  = "SELECT numbers FROM numbertable ORDER BY numbers DESC LIMIT 10";
$result = mysql_query($query);

while($row = mysql_fetch_assoc($result))
{
    echo "{$row['numbers']} <br>";

} ;
Avatar billede keysersoze Guru
13. december 2015 - 23:49 #1
Det letteste må være at outputte hver linje i response.php pakket ind i et tag med korrekt klasse eller style - hvis du af uransagelige årsager ikke kan ændre i dit output skal du ud i noget JavaScript. Hvor præcis går du i stå?
Avatar billede madseksperten Nybegynder
13. december 2015 - 23:50 #2
Er du svimmel det er da gået helt død det forum her. Hvad er der sket? På 7 timer ligger mit spørgsmål placeret som nummer 5. I de gode gamle dage havde det forlængst været væk.

Alle ved dog at eksperten.dk ikke har fulgt med tiden, design og lavede nogle innovative ideer. Men så galt så hurtigt? Måske stackoverflow etc har ædt forummet.
Avatar billede keysersoze Guru
14. december 2015 - 09:39 #3
Hurtigt og hurtigt - det ved jeg nu ikke, det er i mine øjne lang tid siden E for alvor har haft aktivitet og det er jo ikke det eneste danske IT-forum det er gået ud over, husker også fx netcoders og activedeveloper. Selvom båe det tekniske og det organitoriske bag E kan kritiseres stærk må jeg desværre sige, at jeg tvivler på at det er den primære årsag.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2015 - 02:53 #4
Der er nok flere grunde til det lave aktivitetsniveau:
* flere bruger internationale fora primaert SO
* E er ikke mobil venligt
* de nye generationer af danskere er ikke interesserede i programmering, databaser, lege med Linux og andre lidt mere kraevende ting hvor man kan have behov for E
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2015 - 02:55 #5
Me dhensyn til dit konkrete spoergsmaal saa er det meget svaert at gennemskue konteksten udfra de to smaa kode snippets.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
05. januar 2016 - 21:36 #6
Hej Arne.

Er du stadigvæk aktiv på tråden her?

mvh Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2016 - 21:45 #7
jeg har ikke unsubscribed
Avatar billede madseksperten Nybegynder
05. januar 2016 - 21:56 #8
ok super. Jeg kom ikke lige videre med spørgsmålet her, og venter lidt med det. Jeg skal nemlig have noget JQuery til at virke først. Jeg prøver lige at se om jeg kan forklare det så godt så muligt.

Jeg har en side hvor jeg kan indtaste et tal mellem 1 - 100. Dette tal bliver gemt i min database, og udskrevet i mit div tag med id="show". Her har jeg lavet noget JQuery, som virker helt fint. Det vil sige tallet bliver vist med det samme, uden jeg skal opdatere. Jeg har så lavet et andet div tag, hvor jeg gerne vil have vist de 10 mest hotte tal. Det betyder de tal der er indtastet flest gange.

Men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg laver mit Jquery til dette. SQL query virker helt fint, men det kræver jeg opdaterer. Har du en fornemmelse af hvor den går galt for mig? Jeg har prøvet at lave noget kode, men det er bare lidt trial and error kodning lige nu synes jeg.

HTML:

<div id="show">
            <div class="numberheader">
                <p>Tal</p>
            </div>
            <ul class="latestnumbers" style="list-style:none;padding-top: 60px;">
                <?php include('response.php');?>
            </ul>
        </div>

        <div class="content">
            <p>Number</p>
            <div class="form">
                <fieldset>
                    <legend>Record Number</legend>
                    <form id="myForm" action="select.php" method="post">
                        <input type="number" name="numbervalue" id="numberinput"/>
                        <button id="sub">Save</button>
                    </form>
                </fieldset>
            </div>
            <span id="result"></span>
        </div>

        <div id="#showhot">
            <div class="hotnumbersheader">
                <p>Hot</p>
            </div>
            <ul class="hotnumbers" style="list-style:none; padding-top: 60px;">
                <?php include('hotnumbers.php');?>
            </ul>
        </div>

        <div id="#showhot">
            <div class="coldnumbersheader">
                <p>Cold</p>
            </div>
            <ul class="coldnumbers" style="list-style:none; padding-top: 60px;">
                <?php include('coldnumbers.php');?>
            </ul>
        </div>

JS:

// Insert function for number
function clearInput() {
    $("#myForm :input").each( function() {
        $(this).val('');
    });
}

    $(document).ready(function(){
      $("#sub").click( function(e) {
        e.preventDefault(); // remove default action(submitting the form)
      $.post( $("#myForm").attr("action"),
        $("#myForm :input").serializeArray(),
        function(info){
        $("#result").html(info);
      });
      clearInput();
    });

// Recieve data from database
$(document).ready(function() {
      setInterval(function () {
        $('.latestnumbers').load('response.php')
      }, 3000);
    });

/* *** DET ER DENNE KODNING SOM JEG IKKE VED HVORDAN SKAL LAVES ****/
$(function ()
  {
  //Send a HTTP Request
    $.ajax({
      url: 'hotnumbers.php',          //the script to call to get data
      data: "dbconfig.inc.php",        //Url argumnets to pass to dbconnection
      dataType: 'json',                //data format
      success: function(data)          //on recieve of reply
      {
        var numbers = data[0];        //get numbers

        // 3) Update html content
        $('#showhot').html(numbers); //Set output element html
      }
    });

// Recieve data from database
$(document).ready(function() {
      setInterval(function () {
        $('hotnumbers').load('hotnumbers.php')
      }, 3000);
    });

Hotnumbers.php

<?php
include ('session.php');
include 'dbconfic.inc.php';

    // '?' er placeholders for variabler
    $stmt = $mysqli->prepare("SELECT numbers FROM numbertable GROUP BY numbers ORDER BY COUNT(*) DESC LIMIT 10;");

    // execute prepared statement
    $stmt->execute();

    // Make variables ready
    $number = null;
    $n_id = null;

    // bind result variabler
    $stmt->bind_result( $number);

    // fetch values for each row
    while ($stmt->fetch()) {
        echo "<li>".$number."</li>";
    }

    // close statement
    $stmt->close();

    // close connection
    $mysqli->close();

?>
Avatar billede madseksperten Nybegynder
05. januar 2016 - 21:59 #9
Hov det virker sku nu. Jeg har lavet id="#showhot" i min html. Det skulle være id="showhot." Nevermind Arne :) Ligger du et svar?

mvh Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2016 - 03:46 #10
Jeg har jo ikke hjulpet med noget.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
07. januar 2016 - 09:25 #11
Det var også bare for at få lukket spørgsmålet. Er du stadigvæk på Keysersoze?
Avatar billede keysersoze Guru
07. januar 2016 - 18:14 #12
svar - hvis det var til en hjælp :)
Avatar billede madseksperten Nybegynder
07. januar 2016 - 18:57 #13
:)