Avatar billede Jolles Professor
10. december 2015 - 14:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dansk sprog i windows 10

Jeg skriger !!!
I går kom en timelang opdatering til win10, og herefter står alt på engelsk.
Noget har jeg fået ændret, men This Pc, Recycle Bin, Settings, All Apps m.m.m kan jeg ikke få fordansket.
En bekendt har sagt, at jeg kan ændre under Windows Update, men Update mangler i kontrolpanelet (Controle Panel (Fu**))
Hvordan kan jeg få vores ordrige, dejlige sprog tilbage?
10. december 2015 - 14:48 #1
Microsoft har lavet denne vejledning til problemstillingen:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/change-the-display-language
Avatar billede claes57 Ekspert
10. december 2015 - 15:43 #2
windows update er flyttet. Startikon nederst til venstre, der er så 'indstillinger' og på den side er 'opdatering og sikkerhed'.
Avatar billede Jolles Professor
10. december 2015 - 22:04 #3
erikjuul: Det link er til vista, og jeg har win10
Claes57: det er prøvet, men der er ingen links eller andet  til sprogpakker.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. december 2015 - 09:17 #4
ok - du skal IKKE installere sprogpakker. Vælg indstillinger / Tid og sprog / område og sprog.
Avatar billede Jolles Professor
14. december 2015 - 12:09 #5
jeg ved ikke lige, hvad jeg har gjort rigtigt i torsdags, men da jeg kom på kontoret i fredags var det hele smukt og rigtigt på dansk. Claes, altid venligt beredvillige, læg et svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. december 2015 - 12:45 #6
Den har bare skulle bruge tid på at hente dansk - og den ville åbenbart ikke gøre det med du arbejdede.
Men bare luk selv og spar point til en sværere gang.
Avatar billede Jolles Professor
15. december 2015 - 23:22 #7
Tak Claes.