Avatar billede ThomasRic Nybegynder
04. december 2015 - 20:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows login

På min NUC,  der kører Win 7 64, har jeg oprettet et logon, så jeg ksn tilgå resten af arbejdsgruppen (servere, der kræver adgangskode). Jeg har tilføjet "passwords2",så jeg ikke behøver at opgive koden, hver gang jeg logger ind. Jeg styrer NUCen via fjernskrivebord frs min PC.
Nu har jeg installeret en DNLA-mediaplayer på den, og det virker helt fint. Jeg kan afspille musik fra telefonen over NUCen, og via lydindgangen videre til musikanlæget. (Jeg har ikke råd til Sonos)
Probemet er nu, at hvis jeg går ind på NUCen via fjernskrivebord, hopper lydenheden væk fra jackudgangen og over til fjernhøjtalere (PCens). Når jeg forlader fjernskrivebordssessionen, bliver lydenheden ved at være.... formodentlig fjernhøjtalerne.
For at få lyden tilbage til jackudgangen, må jeg finde mus og tastatur frem og logge ind, og denne gang også opgive password.
Hvordan kommer jeg ud over det problem? Hvordan slipper jeg for at logge ind med tastatur igen?
Avatar billede ThomasRic Nybegynder
19. december 2015 - 09:07 #1
Hvor dum kan man være. Jeg skal selvfølgelig bruge 2 konti på NASen: en til administration og en, der udelukkende har mediaplayeren kørende. Det virker storartet.
Avatar billede ThomasRic Nybegynder
19. december 2015 - 09:08 #2
Ok