Avatar billede Anders_Jacobsen Nybegynder
18. november 2015 - 18:12 Der er 1 kommentar

SMS kæde

Hej med jer,

Da vi i min by pt. oplever mange indbrud har jeg tænkt mig at oprette en SMS kæde.

Min tanke var, at jeg fra et centralt sted, skal kunne sende en SMS til alle der er tilmeldt (en gruppe) samt at dem der er tilmeldt, kan sende en SMS til et givent nr.
Når den sms så modtages, skal den automatisk sendes til alle tilmeldte.

F.eks skriver Fru Jensen til xxxxxxxx at hun lige har set en stor mand iklædt rødt tøj, kravle ned i en skorsten på Julevej 8 og få sek. efter ved alle dem der er tilmeldt, der er noget på færde på Julevej..

Kan i hjælpe med gode råd, el. evt. sider som kan hjælpe med dette?

Jeg har kigget på en udbyder af SMS Gateway (Compaya) og bedt om oprettelse af login til en demo. Dette skulle jeg modtage inden for 24 timer, men nu er det 1½ døgn siden og har stadig ikke modtaget noget.

Der humlen også ligger i det, er at en sms f.eks koster  0,18 øre hvorfor det kan blive en dyr affære for mig, hvis vi f.eks er 1000 tilmeldte, og der bliver sendt mange sms´er ud.

Håber på gode konstruktive svar!

Kan man evt. bare have en tlf. liggende med et "fri sms" abonnement tilknyttet og så sætte den til at videresende alle SMS´er til ens kontakter??

mvh. Anders
Avatar billede claes57 Ekspert
18. november 2015 - 20:38 #1
Det er lavet...
https://nabohjælp.dk
betales af bla trygfonden.