Avatar billede kkims Mester
09. november 2015 - 16:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Manuel tildeling af virtuel hukommelse i win 7 Home Premium 64 bit

Hej alle eksperter
Først SPG,  og så mine Systemoplysninger.

Min Pc's Virtuel hukommelse står til administrer automatisk sidefilsstørrelse for alle drev. Pt. er alle drev(2stk Drev C E, begge hardiske) tildelt samlet størrelse på 8190 MB. Jeg har hørt at man kan tildele den noget mere for at forbedre ydelsen. Hvor meget må jeg evt. tildele den under brugerdefineret størrelse, ment som Størrelse ved opstart og maksimal størrelse?

Systemoplysninger

Win 7 Home Premium 64 bit
RAM 8 GB
Processor Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8600 @ 3,33 GHz 3,33 GHz
GrafikKort Nvidia GeForce GTX 280
Nuværende samlet størrelse på sidefil på alle drev:
Minimal tilladt 16 MB
Anbefalet 12285 MB
Aktuel tildeling 8190 MB

MVH
Kim
Avatar billede Slater Ekspert
09. november 2015 - 17:00 #1
Ofte er det en god idé at sætte den til en fast størrelse (på harddiske, ikke SSD'er), bare for at filen ikke skaber fragmentering, som kan sløve systemet. Det gør du bare ved at sætte mindste og største størrelse til det samme.

Hvor stor den skal være, kommer an på hvor meget hukommelse du bruger. Du har 8 GB RAM, så med mindre du har tusind tunge baggrundsprogrammer, så kommer du nok aldrig ret meget over det, og det vil være fint at holde pagefilen på 8 GB.

I gamle dage sagde man som tommelfingerregel dobbelt så stor pagefil som man havde system-RAM, men det var dengang RAM var dyrt, og 16 GB paging er overkill i dag, og gør bare filen langsommere at indeksere.
Hvis du virkelig bruger så meget hukommelse, hvilket jeg ikke vil tro, så har du brug for at købe mere RAM i stedet.
Avatar billede kkims Mester
09. november 2015 - 17:30 #2
Hej Viperine

Tusind tak.

Du har ret. Jeg havde overset at jeg gennem tiden havde mange baggrunds programmer liggende til at at køre ved opstart. Så allerede nu hvor jeg sætter dem til ikke at starte op med win, hjælper dette allerede :-)

Med andre ord: TID TIL HOVEDRENGØRING:

Tak for indsatsen
Opret venligst svar for points
MVH
Kim
Avatar billede kkims Mester
09. november 2015 - 17:39 #3
:-)
Avatar billede Slater Ekspert
09. november 2015 - 20:59 #4
Så gerne.
Avatar billede kkims Mester
09. november 2015 - 23:24 #5
Iakker :-)