Avatar billede richardjensen Seniormester
09. november 2015 - 14:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør man,når en HD gemmer sig

Har 2 hd'er , men den ene vil skjule sig.
Der har været lidt ustabilt med den et stykke tid,derfor brugte jeg 'killdisk' til at rense den helt.
Nu kan windows ikke se den længere, men både 'speccy' og 'killdisk' kan.
Hvad kan jeg gøre ved det, - har 'killdisk' fjernet dens identitet ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. november 2015 - 15:28 #1
Kan du heller ikke se den i windows diskmanager? - eller manuelt gennem diskpart.

Hvis ikke du kan se den i diskpart/diskmanager, tror jeg ikke du kan få fat i den igen. Men i Diskpart (kommandoprompt -> Diskpart) vil du kunne lave en "Clean" for at få den på banen igen - evt. også lave en partition:

Diskpart

list disk
select disk 1
clean
create partition primary
format fs=ntfs quick
exit

Med ovenstående kommandoer kan du sandsynligvis få den på banen igen - du skal bare være 100% sikker på at det er det rigtige disknummer Systemdisken er som regel 0, anden disk hedder 1 o.s.v.... - og det er som regel lettest at se på størrelsen af disken for at finde den rigtige.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2015 - 17:40 #2
Prøv om den kan ses i Diskhåndteringen hvis bjælken er sort højreklik og vælg ny partition
http://web.gratisupload.dk/f/8n9k2638h9/full
Avatar billede richardjensen Seniormester
10. november 2015 - 17:09 #3
Endelig- efter en del 'roden rundt', fandt jeg frem til, at den ikke var initialiseret, -det gjorde jeg så, men derefter så det ud til,den skulle oprettes som ny, hvilket jeg var noget nølende overfor, - risikerede jeg nu at lave ravage ?  Jeg vovede -- og nu er den på plads !
Jeg ville helst ikke miste den (2TB).
Tak for jeres forsøg på hjælp, hvis I jagter points, så læg et svar.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. november 2015 - 22:28 #4
Jeg springer over, tak...
Avatar billede richardjensen Seniormester
16. november 2015 - 11:40 #5
Lukker