Avatar billede dkclajen Juniormester
31. oktober 2015 - 19:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Telefonliste

Jeg har lavet mig en telefonliste i en rapport. Det gruppere og sortere selv som den skal efter valgt ønske. Men hvis jeg nu ønsker at man kan vælge mellem 3 muligheder?
Altså at den gruppere efter enten; Navn, Firma eller Afdeling.

Kan det lade sig gøre overhovedet? Eller er man nød til at oprette tre rapporter med hver sin mulighed?
Avatar billede terry Ekspert
01. november 2015 - 10:07 #1
well Access reports is not my strongest area, but according to this link https://support.office.com/en-us/article/Modify-edit-or-change-a-report-2837aea7-0ee5-4c81-9f0f-5cf324c2c3bd

it should be possible to change grouping levels of a report in layout view.
Avatar billede terry Ekspert
01. november 2015 - 10:08 #2
and it should be possible with vba too
http://allenbrowne.com/ser-33.html
Avatar billede dkclajen Juniormester
01. november 2015 - 10:33 #3
Det første link du har sendt er det jeg allerede havde gjort.

Det andet link kunne måske godt være noget. Det skal være sådan at når jeg på min forside klikker på mit kombinationsfelt og vælger "Firma", så sortere min rapport efter Firma. vælger jeg Navn på chauffør, så sortere den efter det, osv.
Avatar billede terry Ekspert
01. november 2015 - 10:54 #4
I thought it was grouping you wanted to change? Here you say "sortere"

It will be very much the same I guess.

First line of code in example =

Select Case Forms!frmChooseSort!grpSort

This is "looking" at the field on the form and from that decides how to sort report
Avatar billede dkclajen Juniormester
01. november 2015 - 18:14 #5
Ja min fejl, jeg mener selvfølgelig Gruppere.

Men kan ikke rigtig få det til at virke, som jeg kan se i dit link skal jeg bruge gruppere og sortere under rapport designvisning, og så skulle den selv kunne finde ud af det ved hjælp af case koden?
Avatar billede terry Ekspert
01. november 2015 - 18:31 #6
Notice the last line in the link

"To make this work, you just need to make sure that you have set up the right number of grouping levels in the report's grouping and sorting dialog."

I assume there are three grouping levels and these need to be set BEFORE you can use the code.

Put the code in the reports Open event, and of course you need to alter the field names accordingly.
Avatar billede dkclajen Juniormester
01. november 2015 - 19:11 #7
Ja det var nemlig den sidste linje jeg havde bemærket, kunne bare stadig ikke få det til at virke.

Men det gør det nu ved hjælp af det link du sendte, samt din hjælp til at tolke det jeg læste. :D

Igen, tak for hjælpen. Smid et svar så du kan få dine velfortjente point. :)
Avatar billede terry Ekspert
01. november 2015 - 19:32 #8
Fik du det til at virke?
Avatar billede terry Ekspert
04. november 2015 - 18:28 #9
svar
Avatar billede dkclajen Juniormester
04. november 2015 - 20:09 #10
Jep det gjorde jeg, havde bare ikke opdaget at du havde smidt et svar. 😊
Avatar billede terry Ekspert
05. november 2015 - 12:16 #11
:-)
og mange tak