Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2015 - 12:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

mp3 not supported

Jeg har købt noget musik fra iTunes af typen m4a og trukket det ind i windows hvor det afspilles fint. Jeg lagde det på en USB stick for at afspille det på radio, den gik ikke. Ok, så jeg koverterede filerne til mp3, men det kan stadig ikke afspilles på mine radioer, som ellers godt kan afspille mp3. Pioneer melder Not supported medens Sony skriver No memory. Hvad er der galt her?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. oktober 2015 - 13:31 #1
Så vidt jeg ved, er det meste musik fra iTunes kopibeskyttet, så mon ikke der ligger noget DRM beskyttelse, der har fået filen til at blive korrupt under konverteringen? - kan du afspille MP3 filerne på en anden PC, end dem de er lavet på?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2015 - 13:41 #2
DRM? Det ved jeg ikke, men jeg har lige haft USB sticken med mp3 filerne i min bærbare, og ja det spiller fint.
Jeg må se om der står noget med DRM.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2015 - 13:52 #3
Jeg kan ikke se noget om DRM i Egenskaber.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. oktober 2015 - 14:54 #4
DRM var nok også et forkert ordvalg... - men kopibeskyttelse kan sættes i stedet.

Jeg ved ikke hvilken kopibeskyttelse Apple bruger i iTunes, men hvis ikke musikken er købt uden kopibeskyttelse, gætter jeg på at det er dét der er dit problem. Du skal altså undersøge de betingelser, musikken er købt under.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2015 - 16:32 #5
Under tetaljer står der - Beskyttet  Nej - og der er er fuld adgang for alle. Filerne er heller ikke skrivebeskyttet.
Jeg har også været inde på Appel og set efter, men der står ingenting om det.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2015 - 17:10 #6
Har du prøvet med mere end en stick, og hvilket filformat skal den være i før radio supporter den?
Måske den skal være i fat32.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2015 - 17:20 #7
Jeg har ikke prøvet med mere end 1 stick, men jeg har en anden med det samme problem. Jeg prøver fat32.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2015 - 17:29 #8
220661 du ramte plet. Nu spiller den med fat32. NTFS er åbenbart et rent windows produkt. Takker og læg venligst et svar :-)

Også tak til ole_madsen for at deltage i spørgsmålet :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2015 - 17:48 #9
Vlbekomme :-)
Rigtig meget udstyr kan kun håndtere fat 32 når vi bevæger os væk fra pc. Det samme gælder tv der har indbygget optager i,hvor man kan sætte en usb disk i. Disse skal også være i fat 32 for at virke.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2015 - 17:52 #10
Rigtig godt at vide. Det har jeg aldrig tænkt på. Og jeg har også andet musik jeg vil have over på USB.