Avatar billede gunnarb Mester
27. oktober 2015 - 11:42 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hvordan printer jeg i windows 10 på nettet

Jeg har installeret windows 10 fra w. 8.1, men jeg kan ikke finde ud af at print ud fra nettet Edge. Under meny 3 prikker ... er den noget der heder udskriv, men der sker ingen ting når jeg trykker på den. Slår jeg over på Internet Explore, har jeg ingen problemer med at udskrive. Hvad er der galt med Microsoft Edgs.  Jeg savner for øvrigt meget Filer, Favoritter med alle mine mapper, Vis Udskrift , sideopsætning m.v. fra Explore, Kan jeg får disse funktioner tilbage i Edge?

Min printer er oprettet under enheder og scannere.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2015 - 14:06 #1
Hvad mener du med nettet. Er den trådløs ? Har du øverst oppe valgt Printer. Se billed.
http://i.imgur.com/QQnP0LI.png

Det skal se sådan ud.
http://i.imgur.com/QxTE7QF.png
Avatar billede gunnarb Mester
27. oktober 2015 - 20:40 #2
Jeg mener at jeg vil printe en side ud fra nettet som f.eks www.bilbasen.dk eller www.jemogfix.dk Det kan jeg ikke. Min printer er oprettet, men den side du viser pixxel komme slet ikke frem når jeg vælger udskriv, men det gør den hvis jeg slår over til internet Explore og så kan jeg printe uden problemer. Jeg kan også printe fra excel og word uden problemer, men hvis jeg i stifinder vælger et billede eller en pdf file, så kan jeg heller ikke printe det ud.

Jeg kan også printe fra windows live mail.

Men når jeg er i Microsoft Edge så kan jeg ikke printe eller udskrive som det benævnes under de 3 prikker.  Der sker ingen ting når jeg trykke på udskriv. ???
Avatar billede gunnarb Mester
28. oktober 2015 - 11:49 #3
Ok. måske er overskriften formuleret lidt forkert. Der skulle måske have stået: Hvordan printer jeg en side fra Microsoft Edge?

Der sker ingen ting når jeg trykker på udskriv.
Avatar billede bent-mark Juniormester
28. oktober 2015 - 19:28 #4
Hej
Ikke fordi jeg ikke tror du har prøvet alt men når du vil printe står der så den rigtige printe og ikke bare en Microsoft print til PDF?, jeg har været ude for det et par gange hvor personer ringer til mig og de er ved at opgive.
Avatar billede gunnarb Mester
28. oktober 2015 - 20:13 #5
Den rigtige printer er oprettet, og jeg kan godt printe når jeg bruger Internet Explorer. Jeg har opdaget at jeg heller ikke kan gemme en side fra Microsoft Edge fordi der ikke er noget der hedder gem. Jeg har en mistanke om at min side på Microsoft Edge ikke er sat rigtigt op?? Hvordan skal den se ud?  Jeg mangler mange af de funktioner som er/var Internet Explorer.
Avatar billede bent-mark Juniormester
28. oktober 2015 - 21:06 #6
Hej igen
der er hjemmesiden som virker dårlig med win 10, men der har du den genvej oppe med de 3 prikker tryk på dem og så nede på siden som nu kommer kan du trykke på den gamle explore og så kan du gøre lige som du plejer.
Avatar billede gunnarb Mester
28. oktober 2015 - 21:23 #7
Det er jeg klar over, men jeg har installeret Microsoft Edge for at bruge det, men hvis Edge ikke har alle de funktioner som Explorer har, kan jeg ikke se nogen ide i at bruge det. Men kan det virkelig passe at Edge er så dårligt.?
Avatar billede bent-mark Juniormester
28. oktober 2015 - 21:30 #8
Det er ikke Edge som der er noget i vejen med det er nogle hjemmesider som ikke kan køres ordentlig på Edge og så skal den læres, den er mange gange bedre end Explore.
Avatar billede bent-mark Juniormester
28. oktober 2015 - 21:35 #9
Jeg har lige været inde på hjem & fix og der er ingen problem med udskrift
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2015 - 05:18 #10
Har du prøvet en SFC/SCANNOW. Har du udvidelser Egde.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2015 - 11:05 #11
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. oktober 2015 - 16:15 #12
Prøv at gennemgå disse trin
http://gratisupload.dk/f/8u7jp7q77i/
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2015 - 06:49 #13
Hvis sfc/scannow ikke virker så prøv DISM. Man indsætter denne sætning med rød i en kommandoprompt : Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth og trykker på Enter. Både sfc/scannow og DISM skal køres i en Kommandoprompt med administrator rettigheder.
Avatar billede gunnarb Mester
31. oktober 2015 - 11:44 #14
Til poke 1. Når jeg trykker på udskriv, sker der ingen ting. Popup vinduet med udskriftknap i bunden kommer ikke frem, men det gør det hvis jeg kører i Internet Explore. Trykker jeg på indstillinger og enheder dukker der 6 printertyper op, hvoraf de 2 første er dem jeg bruger til at udskrive direkte på papir. 1. Canon M3200 2. Canon MP 190 3. Cuto PDF Writer 4. Microsoft Print to PDF 5. Microsoft XPS Document writer 6. Send to Onenote 2013.
Avatar billede gunnarb Mester
02. november 2015 - 23:18 #15
jeg har kørt Ccleaner, men det har ikke løst problemet.  ?
Avatar billede gunnarb Mester
03. november 2015 - 22:45 #16
Min bærbare PC har jeg også installeret Windows 10 og den er tilsluttet printer Canon M3200 trådløst. Og den fungere perfekt når der skal printes i Microsoft Edge. Printer Canon MP190 er tilsluttet min stationære PC, som ikke kan printe i Microsoft Edge og denne printer er noget ældre en den anden, så måske er det noget med printerdriveren der ikke fungere med Windows 10?
Jeg har søgt på Canons hjemmeside, og her er hvad de skriver oversat direkte i google :

Canon PIXMA MP190
Ledige drivere (0)  = chauffør

For visse produkter, er det nødvendigt med en chauffør til at aktivere forbindelsen mellem dit produkt og en computer. På denne fane finder du de gældende drivere til dit produkt eller i mangel af chauffører, en forklaring af dit produkts kompatibilitet med hver operativsystem.

Dit operativsystem

Windows 10

Dette produkt er ikke kompatibel med operativsystemet valgt, og ingen drivere vil blive gjort tilgængelige. Venligst overveje at opgradere enten dit produkt eller operativsystem til en model eller version, der understøttes. Hvis du ønsker at opgradere dit produkt, kan du være interesseret i at kontrollere vores cashback side for aktuelle kampagner og tilbud på nye produkter. Alternativt kan du vælge et andet operativsystem, for at se støtte til rådighed for dette produkt.

Hvis du er på udkig efter en Windows 10 driver til en PIXMA-printer, kan det meget vel være tilfældet, at produktet stadig kan fungere i begrænset omfang på denne nye operativsystem ved hjælp af et Canon-driver i henhold til enten Windows 7, 8 eller 8.1.

Da Canon ikke har testet denne funktionalitet, gør vi ingen garanti for, at dette vil arbejde eller at fuld funktionalitet vil være til rådighed, men du kan ønske at prøve denne mulighed.

Øv hvis det er driveren, men den trådløse printer M3200, har jeg tidlige også kunne printe via min stationære printer trådløst, så kan det være driveren på den gamle printer??
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. november 2015 - 23:35 #17
Hent driveren til Win 8 Og kø i Compabilitets tilstand
http://support-sg.canon-asia.com/contents/SG/EN/0100119504.html
Avatar billede gunnarb Mester
04. november 2015 - 00:02 #18
Jeg havde lige hentet driver Win 8.1, men det hjalp ikke. Men hvordan kører jeg i Compabilitets tilstand??
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2015 - 08:31 #19
Se her hvordan du kører i Compabilitets tilstand!
http://gratisupload.dk/f/8ubl2d6bb9/full

Når du så starter exe filen kan du også her
Højreklikke og vælge kør som Administrator.
Avatar billede gunnarb Mester
04. november 2015 - 09:47 #20
Nu har jeg prøvet som beskrevet af pko1, men nej den vil stadigvæk ikke udskrive i Microsoft Edge.  Fejlfindingen skiver inkompatibelt program.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2015 - 10:34 #21
"Canon will not issue drivers for this model to support the Windows 10 operating system"

http://www.usa.canon.com/cusa/support/consumer/printers_multifunction/pixma_mp_series/pixma_mp190#DriversAndSoftware

Google oversat :

"Canon vil ikke udstede drivere til denne model til at understøtte Windows 10"

Der er vist ikke så meget at gøre.Selv Windows 8 og 7 vil være med begrænsninger.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2015 - 11:40 #22
DET ER JO OGSÅ DET DER SKRIVES I #16
Så hvorfor så ikke køre den trådløse Ind på din Pc så du Stadig kan bruge Den gamle i Ie11.
Avatar billede gunnarb Mester
04. november 2015 - 12:05 #23
Jeg havde før jeg installerede Windows 10 begge printere tilkoblet på min pc, men så snart jeg installere W10, kunne jeg ikke udskrive på nogle af printerne da jeg ikke kom så langt, at jeg kunne vælge en printer. Jeg slettede derfor den trådløse printer( min kones i et andet rum), men det ændrede ingen ting. Den "gamle printer" MP190 er købt juli 2010 og den nye er købt i 2013, så det er da lidt for dårligt at man ikke kan få en ny driver til W10.

Poko1 hvad mener du med  le11?
Avatar billede gunnarb Mester
11. december 2015 - 00:27 #24
Har ikke fået nogen løsning på problemet, så jeg lukker spørgsmålet.
Avatar billede gunnarb Mester
11. december 2015 - 00:27 #25
lukket.