Avatar billede frem-ad Professor
20. oktober 2015 - 19:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gået væk fra Windows 10 tilbage til Windows 7 fjern flag Samt ved update

Hej
Min bror pc, han havde Gået med og fået win. 10 men det gik ikke med den, noget hardware fungerede ikke og den blev meget meget langsom, så kort sagt computeren er for gammel.Så han er gået tilbage til 7.

Men hvordan fjerner flaget nede ved uret og hvordan gør så den ikke bliver vist ved update, for der er ikke den der heder skjul opdateringen. Så hvordan får vi de to ting rettet så den tid den pc har tilbage kan køre uden "mindet" om windows 10.
På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2015 - 20:08 #1
Gå ind og fjern opdatering der hedder KB3035583 inde under programmer og funktioner i Windows opdateringer.
Når den er fjernet genstart pc.
Gå på Windows update og søg opdateringer.
Du får nu "tilbud" om at hente KB3035583 igen, men vælg at skjule opdatering ved at højreklikke på den og vælge skjul.

Sæt evt computeren til at søge efter opdateringer men lad mig vælge hvad der skal installeres.
Du kan nemlig risikere at den kommer igen, bare i en lidt større fil. Det gør at computeren tror det er en ny opdatering.
Har selv været denne procedure igennem på begge mine computere.
Avatar billede aphandersen Juniormester
20. oktober 2015 - 20:10 #2
Du kan vælge at deaktivere ikonet og notifikationerne, ved at vælge pilen til venstre for statusikonerne og så Tilpas. Så vælger du så "Skjul ikon og notifikationer" udfor det punkt der hedder GWX.

Bemærk at dette er kun en midlertidlig løsning. Den holder umiddelbart kun til efter genstart. Ellers skal du afinstallere den opdatering der hedder KB3035583.

Der står lidt om det her:
http://www.it-blogger.dk/slaa-windows-10-notifikation-fra/

Bemærk dog at denne opdatering kan potentielt også blive opdateret igen ved en fremtidig opdatering.
Avatar billede frem-ad Professor
21. oktober 2015 - 09:02 #3
220661 det virker som det skal, men han er nød til og have automatisk update, for ellers får han det ikke gjort, sidst den var slået fra, der kørte den elendig på et tidspunkt, så så jeg på den og det hjalp da den var blevet opdateret men der manglede jo næsten 100 update til Windows og 125 til office. Så vi er nød til og have den slået til, og så må vi ta det til den tid.
Men smid svar for point
Takker jer begge
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2015 - 15:56 #4
Super.
Så må du bare hjælpe ham med at få flaget fjernet hvis/når det kommer igen.
Men det er jo til at se når det dumper tilbage i proceslinjen :-)
Avatar billede frem-ad Professor
21. oktober 2015 - 17:39 #5
Det er sikker den kommer på et tidpunkt, men så må vi ta det til den tid. For den kan bare ikke køre med Win10 han håber han får råd til en ny pc'er i det nye år, for den er ved og være gammel, det var en af de første der kom med Win 7.
Men han er ikke den første der ikke kan køre med Win 10, så fravælger det.