Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2015 - 19:46 Der er 9 kommentarer

Outlook 2010

Hej
Jeg kan pludselig ikke sende mails fra mit outlook-program. Tilsyneladende er ost-filen beskadiget.
Jeg har prøvet at oprette en ny uden held.
Jeg har to aktive IMAP konti i Outlook som ikke må slettes.
Hvordan får jeg oprettet en ny fil, så min udgående post igen virker.

på forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2015 - 20:24 #2
Hej Buddy

Det har jeg prøvet - desværre uden det ønskede resultat.
Avatar billede buddy45 Juniormester
18. oktober 2015 - 20:30 #3
I Kontrolpanel - mail32 - vis profiler, skulle du kunne oprette en ny. Slet IKKE de(n) gamle profil(er) før den nye virker.

Hvilken fejl fås når du prøver at sende?
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2015 - 07:09 #4
Det er fejl 0x8004010F

Mener du samme forslag som her: https://support.microsoft.com/en-us/kb/2659085

Denne fremgangsmåde har jeg også prøvet - desværre!
Avatar billede buddy45 Juniormester
19. oktober 2015 - 17:40 #5
Det var den jeg mente.

Hvis det er en ost-fil (offline) tyder det på at alle dine mails ligger på en anden (exchange-?)server. Derved skulle mailboksen kunne sættes op igen og synkronisere med mailserveren.
Kan kontoen evt. sættes op på en anden pc eller i en anden lokal konto?
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. november 2015 - 16:43 #6
Har du andre mailkonti ud over dine imapkonti?
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2015 - 17:26 #7
Hej ptj_11

Jeg har to IMAP-konti...

Da jeg skiftede til det helt nye office, løste problemet sig.
Tråden må gerne lukkes med mindre, løsningsforslag gerne vil diskuteres.

Tak for alle svar
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. november 2015 - 20:18 #8
Jeg tror ikke, at du har fået løsningssvar i tråden, så du lægger bare et svar, som du efterfølgende accepterer, og dermed er tråden lukket.
Der har tilsyneladende været en fejl i opsætningen, som er blevet rettet ved skift til nyere version, og dermed ikke nogen løsning på problemet.

PS. ved anvendelse af imapi-konti, så ligger alt på serveren, dermed mister du intet ved at nedbryde opsætningen og derefter genoprette den.
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2015 - 08:24 #9
Svar accepteret - løsning fundet.