Avatar billede Steen Seniormester
28. september 2015 - 14:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2013 - Arkiver kun store mail med vedhæftede filer.

Hej

Min Outlook 2013 køre med autoarkivering, hvor alle mail ældre end 6 måneder flyttes til en særskilt arkiv.pst fil.

Men da min postkasse pt. er meget stor, og med mange store vedhæftede filer, vil jeg gerne kunne lave en engangshandling, som får alle mails større end 1MB flyttet over i arkivfilen, selv om de endnu ikke er 6 måneder gammel.
Det er vigtigt for mig at gemme disse store mail, pga. af indholdet.
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. september 2015 - 16:09 #1
Jeb ved ikke om der findes en metode, der opfylder dit ønske, men du kan sagtens gøre dette uden de store problemer på en anden måde.
Jeg har ganske vist ikke adgang til en Outlook 2013, men metoden er sikkert god nok alligevel:
Gå til kontrolpanel og klik på ikonet "Post".
I den boks der åbnes vælger du knappen "Datafiler".
I det nye vindue der åbnes, klikker du på "Tilføj".
Dette åbner en dialogboks, hvor du dels skal navngive den nye pst-fil, dels skal du udpege stedet, hvor du ønsker at gemme filen.
Her vil det være fornuftigt, hvis du vælger en anden placering end din interne harddisk, da en ekstern placering beskytter dine gemte mails ved et eventuelt nedbrud af harddisken.
Angående navnet på filen, så er der frit valg, men det vil give god mening, hvis du giver den et sigende navn.
Når denne nye fil er tilføjet din mailkonto, så kan du lukke det aktuelle vindue.

Nu vil du kunne se den nye fil i din outlook, og du vil kunne oprette alle relevante undermapper i denne fil.
Herefter er det kun at overflytte alle de ønskede mails fra din indbakke.
Bonussen ved denne handling er, at du samtidigt med at gemme dine vigtige mails, får skrumpet din indbakke.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. september 2015 - 16:20 #2
Et lille tip til fremsøgning af de store vedhæftninger:
Hvis eller Outlook 2013 svare til min Oulook 2010, så vil der, når du klikker i søgefeltet i din indbakke fremkomme en ny menulinje foroven i dit Outlookvindue. Klik på knappen "Søgeværktøjer".
Her vælger du "Avanceret Søgning". Under fanebladet "Flere valgmuligheder" kan du angive størrelse på mails, som du ønsker at fremsøge.
/ptj_11
Avatar billede Steen Seniormester
30. september 2015 - 18:03 #3
Hej
Jeg forsøgte at lave en "regel" som jeg ville afvikle manuelt, når behovet opstår.
Reglen skulle :
Se billede

http://gratisupload.dk/f/8trfxp2z3r
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. september 2015 - 21:29 #4
Desværre får jeg ikke vist et billede, så jeg bliver ikke klogere af dette.
Kan du ikke beskrive denne regel, eller sende mig billedet på min mail. Den finder du på min profil.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. september 2015 - 22:27 #5
Jeg ressonerer følgende af dit fresendte billede:
Dit billede(modtaget på min mail) viser at du henviser alle indkommende mails til èn bestemt mailadresse til indbakke.
Jeg forudsætter, at den anviste indbakke er den samme som den primære indbakke i din primære mailkonto.
Jeg forudsætter samtidigt, at din regel ikke udfører din forventede handling.
Du bør i stedet oprette flere regler der henviser alle indkommende mails til de mulige modtageradresser til respektive indbakker i hver sin indbakke.
På denne måde vil de modtagne mails automatisk blive fordelt til de ønskede mailkonti.
Altså en regel for hver konto.
Hvis jeg har misforstået dig, så korriger mig lige!
Og ingen tak nødvendig. Hvis ikke jeg ville hjælpe, så var jeg ikke på dette forum -:)
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. september 2015 - 22:32 #6
Jeg beklager slagfejlene i sidste indlæg, jeg blev distraheret:
"modtageradresser til respektive indbakker i hver sin indbakke." skulle have været:
modtageradresser til de respektive indbakker i hver sin mailkonto.
/ptj_11
Avatar billede Steen Seniormester
30. september 2015 - 23:28 #7
Den sidste linje i fremsendte billede."Flyt den til mappen indbakke", er måske misvisende, da der henvises til indbakken i arkivfilen, som høre til den pågældende mailboks.

I outlook har jeg oprettet 4 konti, og en unik arkivfil for hver.
Arkivfilen har jeg læst ind i Outlook, så at alle 4 konti ligger øverst på listen i venstre side, og de 4 arkivfiler ligger under.

Under oprettelsen af reglen, har jeg i linjen "Flyt den til mappen indbakke" valg arkivfilen som er tilknyttet kontien, men når jeg aktivere den sker den ønskede funktion ikke.

Håber at det nye layout på eksperten.dk kommer til at indeholde flere funktioner, vedhæftet filer, indsæt billede, tekstformatering
Avatar billede Steen Seniormester
13. oktober 2015 - 12:41 #8
Smid et svar og der er point
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. oktober 2015 - 13:17 #9
Jeg skal ikke have point, da du jo ikke fik løst dit problem.
Har du prøvet at ændre en af reglerne, så den henviser til indbakke i den respektive mailkonto?
Arkivfilen er normalt til at arkivere ældre filer i.
Jeg medgiver, at det ikke burde betyde noget, om man henviser til den ene eller til den anden mappe, men man ved jo aldrig.
/ptj_11