Avatar billede CasperPHolm Nybegynder
27. september 2015 - 22:41 Der er 8 kommentarer

Ødelagt antennestik på TV, findes der anden løsningen end reparation=

Hej.

Jeg er snuplet over ledningen og har ødelagt antennestikket i mit Philips fjernsyn. Findes der andre løsninger end at få den lavet hos en elektro-mand? Jeg faldt over denne:
https://www.dustinhome.dk/product/5010875464/xbox-one-digital-tv-tuner?ssel=false&LGWCODE=5010875464;90883;5443&gclid=CjwKEAjwp56wBRDThOSZ3vqGzmESJABjNaj9NH593n_cean87IXpc1PO2BlHO6hMk7N4WNWXiJLKghoC7i7w_wcB&kpid=5010875464
- og tænkte at det måske ville fungere?

På forhånd tak :)
mvh Casper
Avatar billede kurtba Ekspert
27. september 2015 - 22:47 #1
Som jeg læser det, er den enhed du har fundet en tuner, som man kobler til Xbox for at se tv på Xbox.
Avatar billede CasperPHolm Nybegynder
27. september 2015 - 22:52 #2
Okay.

Jeg har læst på et andet forum, at man kunne bruge en dvd-afspiller. Jeg har nu fundet mig en gammel dvd-afspiller som har et antennestik i sig, men hvordan får jeg det over på mit fjernsyn? Hvordan connector jeg tv til dvd?
Avatar billede nopsen Ekspert
27. september 2015 - 23:46 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2015 - 09:22 #4
en dvd-afspiller har typisk ikke en tuner indbygget. En dvd-optager (også med harddisk) har en tuner, og vil kunne bruges.

Men har dit tv scart eller bedre HDMI-stik?
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/digital-tv-og-abonnement/DC1/clint-dc1-digital-tv-modtager-dvb-c
den dur...
Avatar billede CasperPHolm Nybegynder
28. september 2015 - 11:13 #5
Den har både scart og HDMI, ja. Tak for svar
Avatar billede CasperPHolm Nybegynder
28. september 2015 - 11:17 #6
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2015 - 11:33 #7
Den du har peget på er til DVB-s2 og det er til satellit forbindelse.
Den jeg pegede på har DVB-C som er til kabel-tv
Og så er der DVB-t2 til folk med egne antenner.
Det er vigtigt at vælge en tuner, der passer til det signal man modtager.
Avatar billede CasperPHolm Nybegynder
28. september 2015 - 11:52 #8
Okay, tak for hjælpen :)