Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
24. september 2015 - 17:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til netværk

Hej
Signalet på mit nuværende trådløse netværk er langt fra optimal. Taber en del signal og har problemer med at være på nettet samtidig med vi streamer TV. Vi har en 10/10 Mbit forbindelse.

Det er efterhånden blevet et irritationsmoment, så nu vil jeg gøre noget ved det. Har følge "krav" til et nyt netværk setup:

1) Optimal dækning i hele lejligheden + altan
2) Kan streame tv samtidig med, at man er på nettet uden at kvaliteten på tv bliver dårlig
3) Høj IT-sikkerhed
4) Let at konfigurere
5) Evt. mulighed for VPN

Hvad skal jeg gå efter får at opfylde opstående ønsker? Er det nogle mærker som er bedre end andre? Hvad skal jeg kigge efter? Hvad med Powerline, fungere det?
Avatar billede pretttyfly Praktikant
25. september 2015 - 09:07 #1
det du efterspørger er direkte umuligt på en 10/10 forbindelse, desværre når du streamer rykker det ret meget i din internet forbindelse og er nok ikke muligt at undgå.
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
25. september 2015 - 12:07 #2
Nu spørger jeg jo indtil en løsning.

Det er sikkert ikke kun en faktor, men flere faktorer, som kan medvirke til en optimal internet/streaming oplevelse.

1) Hvad med QoS, kan det afhjælpe problemet???
2) En hurtigere internetforbindelse?
3) Kabling i stedet for trådløs - hvad med powerline?
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
27. september 2015 - 08:52 #3
Lukketid