Avatar billede dkclajen Juniormester
18. september 2015 - 16:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hent værdi fra en tabel

Hej alle.

Jeg bruger følgende kode som jeg gerne vil have lidt hjælp til.

varY = "zone " + varX
varX = DLookup( "[her skal værdien af varY bruges]", "prisliste - udvidet", "[ldm] =" & Me.cboldm)

Har en tekstboks som angiver hvilken zone alt efter postnummert der intastes, her skal den så gerne gå ind i den rigtige kolonne og hente prisen frem. Koden herover virker også efter hensigten hvis jeg selv indtaster navnet på kolonnen, men ønsker at den selv skal finde ud af det ved ovenstående forklaring.

Hvis i mangler uddybende information for at forstå hvad jeg mener må i lige skrive.
Avatar billede terry Ekspert
18. september 2015 - 16:52 #1
?
In the example code you use varX BEFORE you give it a value with Dlookup. Is that right?
Avatar billede terry Ekspert
18. september 2015 - 16:54 #2
Lets say you have a textbox on a form named ZoneNumber

varY = "zone " & Me.ZoneNumber

varX = DLookup( varY , "prisliste - udvidet", "[ldm] =" & Me.cboldm)
Avatar billede dkclajen Juniormester
18. september 2015 - 17:06 #3
Var egentlig fordi jeg genbrugte varX, men har lige ændret det til din måde. Det ser ud til at du har helt fat i hvad det er jeg søger. Får dog fejl på den. :(

Run-time-error '3075'

Der er en syntaksfejl, fordi der mangler en operator i forespørgelsesudtrykket "zone 6".
Avatar billede terry Ekspert
18. september 2015 - 18:21 #4
any chance of seeing dB?

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede dkclajen Juniormester
18. september 2015 - 19:40 #5
Ja selvfølgelig, har lige sendt den.
Avatar billede terry Ekspert
18. september 2015 - 19:56 #6
received, and will look at it ASAP
Avatar billede terry Ekspert
18. september 2015 - 20:42 #7
Try changing this line
varY = "Zone " + Me.txtzone

to

varY = "Zone ["  & Me.txtzone & "]"
Avatar billede dkclajen Juniormester
18. september 2015 - 20:54 #8
Jeg ændret lige din sætning fra:

varY = "Zone ["  & Me.txtzone & "]"

Til:

varY = "[Zone "  & Me.txtzone & "]"

Og så virket det præcis som ønsket, så smid et svar, så får du point og et mange tak for hjælpen. :)
Avatar billede terry Ekspert
19. september 2015 - 09:35 #9
Super
og god weekend
Avatar billede dkclajen Juniormester
19. september 2015 - 11:15 #10
Tak i lige måde. 😊