Avatar billede computernovice Nybegynder
15. september 2015 - 22:26 Der er 4 kommentarer

hvad kan adm. se i logfiler i et server klient system

Vi er nogle brugere med tynde klienter der er blevet opmærksomme på at administrator kan se i en log fil hvad vi har af aktiviteter af privat karakter mens vi er på systemet.

Hvad kan administrator egentlig se i disse log filer er det på taste niveau eller side niveau, vi synes det er lidt grænseoverskridende hvis de kan se med på taste niveau.

er der nogen her der ved hvordan sådanne logfiler præsenteres for administrator?

Noget tyder på der også kan ses log in og log ud tider?

Håber der er en der ved noget om ovenstående
Avatar billede Blueeyez Mester
15. september 2015 - 22:51 #1
admin kan se alt det han ønsker.. Vi ved ikke hvor omfattende det er sa op, men spørgsmålet er os hvad de kigger efter.. og om de kigger alt igennem..

Er det en virksomhed eller et eller andet klub/center af en art?
Lyder som arbejdsplads og så vil jeg fraråde jer at have privat aktivitet på maskiner, da logning især blev nødvendigt pga sådanne mennesker.. der besøger alt og kliker på alt uden at tænke sig om..
Avatar billede computernovice Nybegynder
15. september 2015 - 23:03 #2
Der er tale om en virksomhed.

I mit eget tilfælde er det mest mail af privat karakter som jeg ikke har lyst til at dele med virksomheden, troede egentlig at der var regler for hvad en virksomhed må i den henseende.
I mit tilfælde bruger jeg mine selvbetalte pauser til div. private gøremål som mail korrespondance, netbank etc.

Ja, det er nok historisk begrundet at en virksomhed logger data, kan vi selv se hvad der logges i en serveren som klienter?

Tak for dit svar jeg vil orientere mine kolleger.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. september 2015 - 23:55 #3
Det tvivler jeg kraftigt på, men i kan tage jeres egen bærbar/tablet med og bruge mobilt bredbånd..

Personligt foretager jeg mig ikke noget fra andres maskiner vedrørende bank eller noget.. det foregår kun fra mine egne enheder som jeg har kontrol over så meget som muligt..
Avatar billede chalde Seniormester
16. september 2015 - 11:15 #4
troede egentlig at der var regler for hvad en virksomhed må i den henseende.
http://www.ftf.dk/loen-og-ansaettelse/overvaagning/spoergsmaal-og-svar-om-overvaagning-af-it-paa-arbejdspladsen/