Avatar billede nemlig Professor
09. september 2015 - 21:50 Der er 7 kommentarer

5 år gammelt bundgået er stået af, Hvor finder jeg et nyt?

Hejsa.

Mit ASUS P6T deluxe bundkort er stået af, og jeg skal finde et nyt. Det behøver ikke at være ASUS, men skal passe til:

- Intel i7 processor
- 240 pins DDR3 SDRAM

Jeg har ledt på DBA, men kan kun finde en enkelt incl. processor. Den er for dyr.

Nogen der har et konkret forslag?
Avatar billede Blueeyez Mester
09. september 2015 - 22:11 #1
Hvis bundkortet bruger socket 1366, så er der disse:
http://www.edbpriser.dk/hardware/bundkort.aspx?processor-socket=[LGA1366+sokkel]&count=10&sort=Popularity&rlm=List

Du kan finpudse søgningen selv ;)
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. september 2015 - 22:27 #2
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. september 2015 - 22:28 #3
Avatar billede nemlig Professor
09. september 2015 - 22:30 #4
Jeps- det er LGA1366.

Men priserne skræmmer mig.... Billigste model på lager koster 2.700 kr. Jeg mener, at bundkortet for 5 år siden kostede omkring 1.200 kr.

Jeg må kigge efter noget brugt.

Kan jeg regne med, at hvis der står, at bundkortet understøtter DDR3-ram, så vil mine 3 x 2 Gb. fungere sammen med det.

Dermed skal jeg vel bare søge efter et bundkort til LGA1366 og som understøtter DDR3 ram?????
Avatar billede Blueeyez Mester
09. september 2015 - 22:42 #5
Altså sockets bliver jo opgraderet (Nye modeller).. Jeg havde selv et Socket 1156 eller noget i den still Så stod bundkortet af og min løsning endte med at sælge cpuen og købe en ny.. Med en socket der matchede bundkortet som var aktuelt..

Det jeg kan forestille mig du kan komme i problemer med rammene er hvis bundkortet ikke understøtter deres mhz eller den nøjagtige model ram, men skriv lige model navn på rammene herinde.. Husk der er forskle på DDR3 og DDR3L !
Avatar billede nemlig Professor
09. september 2015 - 23:03 #6
Rammene er:
http://northernmicro.com/support/wp-content/uploads/2014/01/Kingston_KVR1333D3N9K3_6G.pdf

Og soklen er LGA1366 (ikke 1356)

#3: Den bliver også dyr, når der medregnes moms, told og toldbehandlingsgebyr.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. september 2015 - 23:17 #7
Dette skal blot være beskrevet på nyt bundkort: PC3-10600, så burde rammene være OK.
Hovsa, var vidst lidt for hurtig :) Men fedt du selv lige spottede det!