Avatar billede lurup Ekspert
09. september 2015 - 10:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Copyjob hver dag

kan jeg lave en copyjob på min NAS hver dag uden at overskrive det jeg lavede i går ???
Jeg har en Storcenter IX2-200 Cloud
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. september 2015 - 19:31 #1
Der er vist brug for lidt mere fyld:

Hvad vil du kopiere (indhold fra hvor til hvor) og hvornår?

Hvis det handler om en planlagt backup fra en placering på NAS'et til et andet, kan det jo realiseres ved at have to jobs der skiftevis kopierer til hver sin placering, så der altid er to versioner tilbage i tiden, men det kan jo være pladskrævende.
Avatar billede lurup Ekspert
15. september 2015 - 12:40 #2
Det er på samme nas ( Storcenter IX2-200 Cloud)
Jeg har en doc mappe med ca 25 gb jeg gerne vil tage backup af hver dag og efter en mdr kan jeg selv slette
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. september 2015 - 15:16 #3
Så ville jeg håndtere backup fra en Windows-PC og sætte jobbet op i Windows Backup med en fuld månedlig backup og en incremental backup hver dag ind imellem de månedlige, så er du dækket ind.

Den månedlige vil tage lidt tid at tygge sig igennem og de incrementelle selvfølgelig kun den tid, det tager at kopiere ændringerne.
Avatar billede lurup Ekspert
15. september 2015 - 20:45 #4
Vil gerne have det hele til at køre mellem de 2 nas for ikke at skulle bruge pc kraft på det samt være sikker på det sker selvom jeg ikke er hjemme en uge
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. september 2015 - 21:45 #5
Så vidt jeg lige kan se, kan den kun lave device-2-device replikering, altså en slags "husmands-spejling". Den kan ikke lave incremental-backup, som jeg beskrev ovenfor. Det betyder jo så, at du har sikkerhed i form af data placeret to steder, men ingen versionering af dem.
Avatar billede lurup Ekspert
15. september 2015 - 22:37 #6
Kan jeg ikke hente app´s til enheden og bruge det ??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. september 2015 - 11:18 #7
Problemet med de små app's til storageboxene er, at de som regel er ret basale.

Med det sagt, så har jeg desværre ikke mulighed for selv at teste mulighederne af i din konkrete box, men du må jo prøve at downloade hvad de tilbyder og se på mulighederne.

Det, du skal kigge efter, er:

Schedulering af fuld backup fra NAS1 til NAS2 (månedlig)
Schedulering af incremental backup fra NAS1 til NAS2 (daglig)
Avatar billede lurup Ekspert
13. november 2015 - 10:45 #8
svar Krogh
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. november 2015 - 20:26 #9
Ok.