Avatar billede brian Nybegynder
20. august 2001 - 21:28 Der er 8 kommentarer

ACL

Jeg har brug for at kunne lave en liste over rettigheder på samtlige mapper på et drev.

Hvor gemmer NT/w2k ACL listerne ???
Avatar billede farout Nybegynder
20. august 2001 - 23:53 #1
brug group policy editor
Avatar billede pbms Nybegynder
21. august 2001 - 10:08 #2
hmm... iforbindelse med en opgradering og dermed udskiftning af harddiske vil jeg kunne lave en liste over alle rettigheder på samtlige mapper så jeg senere kan tildele dem igen evt. med et script
Avatar billede burningice Nybegynder
21. august 2001 - 13:25 #3
pbms = brian ??
Avatar billede pbms Nybegynder
21. august 2001 - 13:43 #4
alt efter hvor jeg er JA
Avatar billede farout Nybegynder
21. august 2001 - 20:21 #5
som sagt tidligere brug din group policy editor
Avatar billede burningice Nybegynder
21. august 2001 - 21:03 #6
hvis du bruger win2k kan du med fordel bruge det der hedder sikkerhedskonfiguration & -analyse
Avatar billede burningice Nybegynder
21. august 2001 - 21:03 #7
her kan du sætte rettigigheder på mapper, filer og reggen og så gemme det i en skabelon som du så kan smide på dine maskiner
Avatar billede soerendahl Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:29 #8
Hvis du skal kopiere dem fra en disk til en anden, så vil jeg bruge robocopy. Den kan kopiere filerne og beholde ACL rettighederne.

Jeg har selv flyttet 600 brugere på den her måde.