Avatar billede LisbethG Nybegynder
12. august 2015 - 15:45 Der er 96 kommentarer og
1 løsning

Fra W8.1 til 10

Hej
Desværre er det gået fra skidt til værre efter opgraderingen.
3. august opgraderede jeg W8.1 til W10, det gik hurtigt og smertefrit og ingen problemer med at komme på nettet. Når jeg senere loggede mig på "Programmet kan ikke startes, da MSCVP100.dll mangler på computeren. Prøv at installere programmet igen for at løse dette problem." senere at også MSVCR100.dll og MSVCR110.dll mangler - jeg aner ikke hvad det er for noget - netværket kan jeg heller ikke komme på.
Da der ikke er hjælp at få fra Microsoft håber jeg nogen her kan hjælpe mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2015 - 16:40 #1
Hej velkommen. Hvad er det du vil?
Vil du tilbage på 8.1 og skippe win 10 eller få løst problemet med dll filerne?

Er det det første, har du så noget der hedder "backup and recovery" i dine indstillinger et sted? Og står der noget der om at du kan vende tilbage uden at tabe filer?

Har du backup af alle dine personlige filer?
Avatar billede LisbethG Nybegynder
12. august 2015 - 17:17 #2
Hej 220661
Nej ellers tak jeg skal ikke tilbage til W8.1 men vil bare gerne have W10 til at fungere.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2015 - 19:13 #3
Du har ret alvorlige fejl. De kan repareres men det er besværligt.
Jeg vil foreslå, at du laver en ny installation, men denne gang en ren installation, dvs. gem intet. Men først skal du tage backup af de data du vil gemme. Umiddelbart er det nemmere at installerer W10 oven i 8.1, men det giver flere muligheder for fejl, og du viser at den ene fejl efter den anden dukker op, og hvad bliver det næste.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Avatar billede LisbethG Nybegynder
12. august 2015 - 20:53 #4
Ups det lyder ikke godt roundandbald.
Mig: Kender intet til hvordan sådan en fungerer kun hvordan man bruger den. Det er min gode gamle pc med W7 jeg skriver fra og der har ikke været de store problemer ellers gendannelsespunkt / ctrl+alt+del så var det klaret :)
Problembarn: Blev købt da den gamle virkede træt og langsom. Født med W8.1 som jeg aldrig blev venner med så den har kun været brugt til nettet og jeg har ikke lagt noget ind.
De ret alvorlige fejl som du skriver må jo så være kommet med Microsofts W10 for de har aldrig været der før!
Som du kan forstå er det ikke det tekniske der har højeste prioritet.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2015 - 10:47 #5
Ja problemerne er netop kommet med W10. Jeg går ud fra, at du har opgraderet dvs. du har beholdt W8.1 og lagt W10 oveni og at der gået kludder i installationen.
Det jeg foreslår er, at køre W10 ind med muligheden "Gem intet".
Så slettes W8.1 og du får en ren installation. Men med en ren installation fjernes også dine personlige data, så for at bevare dem, hvis du da har noget du vil gemme, skal du lave en backup på andet medie som harddisk eller USB.
Med det link jeg har lagt, får du en exe fil, som giver dig mulighed for en ny installation.
Giver det her mening for dig?
Avatar billede LisbethG Nybegynder
13. august 2015 - 12:17 #6
Ikke meget :( jeg advarede om min manglede viden indenfor det tekniske område!
Jeg troede at når W10 blev installeret så blev W8.1 automatisk slettet?
Kan ikke komme ind på konti da jeg ikke har forbindelse til nettet?
Skal jeg lave "Sikkerhedskopier eller gendan filer?
Hvad mener du med "at køre W10 ind ..." og hvordan gør jeg det?
Kan jeg kopiere dit link til USB og installere på pc der ikke kan oprette forbindelse til nettet?
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2015 - 13:26 #7
Hvis man henter den omtalte exe fil får man valget, men du har måske fået W10 som en windows update?
Det har jeg prøvet på en bærbar. Der gik det næsten helt galt. Installationen kørte i ring uden at det lykkedes, men da jeg stoppede det 3die forsøg endte det bare på W8.1 så det var ikke så galt, men det viser at det er bedst med en ren installation, som jeg har lavet på min reserve computer, hvor alt gik godt.
Du kan jo ikke komme videre uden internet adgang.
Men har du adgang til en anden computer? Hvis så kan du bare hente en Iso fil på den, og kopiere den over på den som skal opgraderes.
En bruger der hedder Barth pakkede simpelhen den Iso ud med 7Zip, så der fremkom en setup, og installerede derfra.
Ja det lyder lidt indviklet når man endnu ikke er fortrolig med det her, men det er ikke så vanskelig som det lyder. Får du fat i den Iso, så tager vi bare et trin af gangen.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
13. august 2015 - 14:12 #8
Jeg er næsten hægtet af!
Har en Toshiba (det er den der er gang i nu) og en ny ASUS der er problembarnet.
Skal jeg starte med at downloade 7Zip og installere.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2015 - 14:25 #9
Rækkefølgen er uden betydning, men hverken iso eller 7Zip skal installeres på Toshiba. De skal bare hentes og derefter kopieres over på Asus hvor 7Zip skal installeres. Min Iso er på 3.01 GB.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Hvis du ikke kan kopiere over, kan du lave en installation på en USB stick, det kan vi komme tilbage til, det kræver kun, at du har en USB stick på 4GB eller mere.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2015 - 15:59 #10
#2 Er problemet for dig brugerfladen i 8.1?
Den kan man let ændre. Classic Shell kan gøre dette.

Men prøv at se om du kan få Win 10 til at virke med hjælp fra roundandbalds hjælp.

Classic Shell: http://www.classicshell.net/

Video:https://www.youtube.com/watch?v=hX4cwiqC750
Avatar billede LisbethG Nybegynder
13. august 2015 - 16:32 #11
Jeg er helt med på at Toshiba kun er mellemstation. Jeg har et USB på 32GB
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2015 - 17:12 #12
Fint så åbner du bare det link og henter exe filen. Den giver dig mulighed for at lægge W10 opdateringen ind på USB, og så er det bare at åbne 8.1 og flytte USB sticken der over og åbne den. Så er du klar til at installere. Husk at vælge "Gem intet"

Enig i Classic shell. Den kan også bruges i W10 hvis man ikke bryder sig om den nye start menu.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
13. august 2015 - 17:24 #13
OK så henter jeg "Download Tool Now (64-bit version)
Avatar billede LisbethG Nybegynder
13. august 2015 - 17:27 #14
Ser lige at du skriver "at åbne 8.1" det er W10 der ligger på pc
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2015 - 19:34 #15
Nå ja, det er det jo. Bare gør det samme alligevel.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
13. august 2015 - 19:51 #16
Jeg er altså ikke helt tryg ved det her :/
Efter klik på "Download..." kører den diverse ting og boks popper op med "Vil du tillade at flg. program foretager ændringer på computeren". Det er jo ikke den pc, Toshiba, jeg bruger nu det er galt med???
Avatar billede LisbethG Nybegynder
13. august 2015 - 20:16 #17
Forsøgte endnu en gang at komme på nettet med ASUS og det lykkedes og det er på den pc problemet med W10 er så jeg laver det download du oplyste - det kan ikke gå værre end galt, vel :)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2015 - 20:24 #18
#16
Havde du ikke markering i "Opret installationsmedier til en anden computer?

#17 Nej det kan næppe gå helt galt.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
13. august 2015 - 20:38 #19
#16
Så langt nåede jeg ikke, turde ikke klikke ok for "Vil du tillade ... foretager ændringer på computeren".
#17
ASUS er i gang med at downloade så jeg må jo bare vente og håbe på det bedste.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2015 - 20:50 #20
Den forespørgsel om tilladelse, er noget windows altid gør, når nye programmer vil installeres, med mindre man slår det fra. Det kunne du roligt have tilladt på den ny computer.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
13. august 2015 - 21:51 #21
#20
Ok det med tilladelse vidste jeg ikke.
Det var på min gamle pc, Toshiba som jeg skriver fra og det er jo ikke den jeg skal have W10 på.
#19
Nu er den nye, ASUS (den der er problemer med) hoppet af nettet midt i download af W10 og jeg kan ikke oprette forbindelse igen.
Hvis jeg starter download af dit link på Toshiba og så vælger "Opret installationsmedier til anden computer" kan jeg der gemme på USB og så installere på ASUS?
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2015 - 22:12 #22
"Hvis jeg starter download af dit link på Toshiba og så vælger "Opret installationsmedier til anden computer" kan jeg der gemme på USB og så installere på ASUS?"
Ja jeg tror du havde glemt at flytte markeringen, så den stod til installation.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
13. august 2015 - 22:24 #23
Ok så prøver jeg det, tak.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
14. august 2015 - 12:12 #24
Så har jeg W10 Home 64-bit (x64) på USB. Da den var færdig kom "Kontroller du har produktnøglen når du er klar til at installere" hvor finder jeg den produktnøgle?
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2015 - 12:33 #25
Du skrev at computeren er født med 8.1. Så står nøglen i bios og så finder windows den selv. Desuden når du allerede har en W10 installation er du registreret på en cloud computer. Gå bare i gang - og husk "Gem intet"
Avatar billede LisbethG Nybegynder
14. august 2015 - 14:56 #26
Jeg kan kun finde flg. fra Microsoft
Sådan installerer du Windows 8.1 på en anden partition
1. Tænd pc, indsæt usb
2. Genstart din pc
3. Hvis du ser ... muligvis ændre startrækkefølgen ... - der kom intet op på skærmen
4. Klik på "Installer" på siden "Installer Windows" - hvor finder jeg den side?
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2015 - 15:15 #27
"Sådan installerer du Windows 8.1 på en anden partition"
Nu forstår jeg ikke hvad du vil.
Sagen er, som jeg har forstået det, at du har installeret windows 10.
Den fungerer ikke som den skal og derfor har du brug for en ny-installation af windows 10.
Hvis du vil lave en ny-installation, skal det da være på den samme partition og ikke en anden. Så bliver den nuværende windows 10 overskrevet af en ny installation.
Du har nu windows 10 installationen på en USB - eller hvad?
Hvis du har det, starter du bare windows op normalt, sætter USB sticken i og åbner den - hvis den ikke åbner selv så find den i "Denne PC" - og starter installationen. Så skulle resten gå automatisk.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
14. august 2015 - 16:57 #28
Sorry for jeg formulerer mig klodset/forkert :( har aldrig prøvet at installere
Korrekt at W10 hvor fejlmeddelelser popper op er installeret på ASUS.
Via dit link hentede jeg på Toshiba W10 64-bit og gemte den på USB.
Når jeg starter Windows på ASUS kommer "Programmet kan ikke startes da MSVCP100.dll mangler...", klikket to gange på ok så forsvandt den.
Sat USB i ASUS og åbnet den men der sker intet? Der ligger: boot/efi/sources/support/bootmgr/bootmgr.efi/MediaMeta/setup.
Skal jeg højreklikke på noget?
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2015 - 17:16 #29
Ser indholdet på den USB ud som på dette billede?
http://peecee.dk/upload/view/452421
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2015 - 17:17 #30
Ps. Man kan klikke på "Vis det originale billede" for at få det større.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
14. august 2015 - 19:34 #31
Jeg mangler "autorun"
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2015 - 19:47 #32
Nå ja, så er det jo klart at der ikke sker noget. Du er da også uheldig. Jeg vil foreslå at du formaterer USB sticken og prøver igen
Avatar billede LisbethG Nybegynder
14. august 2015 - 22:34 #33
Formateret USB + download og nu er autorun med, den åbner igen så jeg kan se hvad der er på USB ellers sker der ingenting?
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2015 - 22:44 #34
Har du trykket på det blå ikon SETUP ?
Avatar billede LisbethG Nybegynder
15. august 2015 - 20:48 #35
Ja og det kørte fint, efter ca. 1 time så jeg at 80% var hentet (kl. 19:45) og nu er der intet på skærmen?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2015 - 09:04 #36
Og det kan du heller ikke få ved en genstart?
Evt den forrige Windows 10 (opgraderingen)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2015 - 09:08 #37
Kan du få den tilbage til Windows 10 opgradering vil jeg på nuværende anbefale du prøver at gå helt tilbage på Windows 8.1

http://www.cnet.com/how-to/windows-10-how-to-roll-back/
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2015 - 12:22 #38
Jeg er enig med #37 men da jeg forstår fra #2 at det ønsker du ikke kan du prøve en anden mulighed. Du kan simpelhen slukke computeren og boote op på den USB - hvis computeren ikke finder USB, så hold esc knappen (venstre hjørne) nede under opstart, så kan du under Setup Boot sætte USB som 1ste boot.
Når installationen starter kommer der et punkt, hvor nøglen skal skrives. Det skal du springe over fordi, du med din nuværende W10 allerede er registreret.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
16. august 2015 - 13:44 #39
Ved 23tiden var skærmen sort så jeg slukkede og da jeg åbnede i dag var W10 installeret :)
Nu er jeg i gang med at oprette forbindelse til internettet hvilket er gået fint indtil jeg skal angive "Forbindelsens navn"?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2015 - 13:54 #40
#39 Jamen det var jo en god nyhed :-)

Var bange for den var gået helt død for dig.
Nu er jeg ikke på 10 selv, men jeg vil tro det er routerens navneforbindelse du skal indskrive, eller vælge hvis du kan det i en oversigt.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2015 - 14:05 #41
Til lykke herfra. Er enig med #40 det er nok koden til dit wi-fi som mangler.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
17. august 2015 - 11:38 #42
Tak :)
I går prøvede jeg at indtaste alt hvad jeg kunne finde af mine koder i "Forbindelsens navn" men ingen af dem blev godkendt :(
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2015 - 13:05 #43
Er det Wi-Fi ? Har du åbnet forbindelsen ved at trykke på de 5 streger på nederste bjælke, som viser signalstyrken?
Hvis ja så spørg hos din internetudbyder.

Du kan også i søg skrive wi så kommer der en liste hvor der b.la. sår Opret forbindelse til netværket.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
17. august 2015 - 17:48 #44
Signalstyrken er helt fin på ASUS. Klikker opret forbindelse og systemet "Kontrollerer netværkskravene" og det har den nu gjort 1 time! Jeg følger dit råd #43 om udbyder.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2015 - 17:54 #45
Ja en time, den er helt galt. Det må kun tage få min.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
18. august 2015 - 14:15 #46
Udbyder: Kontakt Microsoft
Microsoft: Kontakt ASUS
ASUS: Har ikke fået driver til W10 til min pc, gå tilbage til W8.1
Fra skidt til værre og nu ??????????
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2015 - 16:04 #47
Ja det er der desværre en del der bliver udsat for.
Har du Windows. old i C drevet eller er den væk?
Har du Windows.old så du kan rulle tilbage?

http://www.computerworld.dk/art/234531/er-du-allerede-traet-af-windows-10-se-her-hvordan-du-kommer-tilbage-til-windows-7

Jeg forstår stadig ikke hvorfor du er negativ overfor 8.1.
Hvad er problemet med den?
Avatar billede LisbethG Nybegynder
18. august 2015 - 17:52 #48
#47
Windows.old er det W8.1 og hvor finder jeg den?
Jeg kunne ikke vende mig til brugerfladen i W8.1.
Da jeg købte ASUS med W10 fik jeg dem til at ordne den så jeg bare skulle trykke på knappen og voila den fungerede.
Skulle aldrig have opgraderet!
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2015 - 18:04 #49
Nej det skulle du ikke have gjort.
Brugerfladen i 8.1 kunne du have rettet med Classic Shell, som jeg viste dig i #10. Derved kunne du få den til at ligne en Windows 7 eller en mere klassisk Xp brugerflade.

Men nok om det.
Har du mulighed at gøre det jeg viser dig i forrige link (#47)?
Avatar billede LisbethG Nybegynder
18. august 2015 - 18:25 #50
Da jeg hentede/installerede W10 gjorde jeg som i #25 "Gem intet" så 8.1 er vel slettet eller?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2015 - 18:40 #51
Ja det er det.

Hvad kan computeren og hvad kan den ikke på nuværende?

Du skriver noget om netværk ikke virker.
Gælder det både når du kobler den på trådløst og kablet netværk?
Et kablet netværk skal man ikke normalt indskrive kode til.

Hvilken udbyder har du til internet?
Jeg har TDC, og de skriver jo koden til netværket under bunden på homebox når man får den leveret. Hvad andre gør skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2015 - 19:22 #52
På min reserve computer har jeg installeret W10 af nysgerrighed.
Valgte  Gem intet, og nej alt bliver ikke slettet. Windows old blev tilbage på C- drevet. Det samme gælder andre brugere her på E.
Jeg tvivler på, at en manglende driver forhindrer W10 i at gå på nettet.
Du har jo ikke købt computeren med W10, men med W 8.1 og opgraderet.
Jeg har en Asus bærbar, jeg sætter sgu en reserve harddisk i og opgraderer til W10, så får vi se.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
18. august 2015 - 19:32 #53
Udover det jeg kan se i start INTET.
Kan ikke komme på nettet trådløst eller kablet.
Udbyder Telenor.
W10 Home er på ellers virker det for mig som om den er helt renset!
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2015 - 19:36 #54
#52 Hvis du læser linket jeg har lagt ind i tråden fra Computerworld #47 skrives følgende:

Sådan kommer du tilbage til Windows 7 eller 8
Hvis du har installeret Windows 10 igennem den officielle reservationskanal, hvor Microsoft fortæller dig via en pop-up, at Windows 10 er klar til at blive installeret, så kan du relativt nemt komme tilbage til Windows 7 eller 8 igen.

Husk dog at du kun kan benytte nedenstående mulighed, hvis du opgraderede til Windows 10 via den oprindelige metode, eller via en ISO, hvor du beholdte de gamle Windows-filer.

Ligeledes virker det kun i 30 dage efter din installation af Windows 10 og kun, hvis du stadig har "Windows.old"-mappen på C-drevet.

Har du installeret Windows 10 via et Clean Install, så virker det ikke.

Under "Indstillinger", "Opdatering og Sikkerhed", "Genoprettelse", finder du muligheden for at gå tilbage til Windows 7 eller 8.
Read more at http://www.computerworld.dk/art/234531/er-du-allerede-traet-af-windows-10-se-her-hvordan-du-kommer-tilbage-til-windows-7#3LHkbFqSfebhoeOs.99
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2015 - 19:40 #55
Hvilken ASUS pc har du?
Avatar billede LisbethG Nybegynder
18. august 2015 - 19:59 #56
#54 Jeg installerede via den off. reservationskanal og som jeg skrev, det var der jeg fik fejlmeldingerne og ikke kunne komme på nettet, det var det der startede denne tråd.
#9 Jeg hentede så W10 via dette link.
#54 Genoprettelse: kan vælge mellem "Nulstil denne pc" og "Avanceret start".
Hvad mener du med "via et Clean Install"?
Avatar billede LisbethG Nybegynder
18. august 2015 - 20:03 #57
#55
D550C iflg. label på pc
D550CA-SX172H iflg. annoncen
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2015 - 20:12 #58
Drivere til Windows 10 skulle vel være disse:
http://www.asus.com/supportonly/D550CA/HelpDesk_Download/
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2015 - 20:14 #59
Men der er ikke noget brugbart som du selv er inde på.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
18. august 2015 - 20:19 #60
Har fundet mappen Windows.old
Avatar billede LisbethG Nybegynder
18. august 2015 - 20:20 #61
#59 nej
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2015 - 20:22 #62
Clean install der installeres Windows 10 med de drivere der er med systemet. Andre drivere til hardware mm skal manuelt hentes bagefter. Og det er sikkert her det halter for dig, og grunden til du fik fejlmeddeleser.

Hvis pc stadig har adgang til dit recovery drev, burde du komme tilbage til 8.1 ved at bruge "nulstil denne pc".
Det er i hverfald en ting der skal afprøves hvis du ikke har andre muligheder at komme tilbage på.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
18. august 2015 - 20:25 #63
#62 hvor kan jeg se om jeg har et "recovery drev"?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2015 - 20:29 #64
Det kan du se i computer hvor man typisk har c drevet og et mindre drev der bruges til recovery.

Du skrev du fandt Windows.old mappen. Hvor stor er denne fil?
Avatar billede LisbethG Nybegynder
18. august 2015 - 20:52 #65
#64
1,14GB
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2015 - 20:59 #66
#65 Kan ikke tro det er nok til at genskabe dit gamle system.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
18. august 2015 - 21:27 #67
Det var ærgerligt men sådan er det :/
Har du et bud på hvordan jeg kommer på netværk/nettet?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2015 - 21:58 #68
Jeg har lidt svært ved at tro at du får et godt resultat ved at bruge Windows 8 drivere til Windows 10.

Ellers havde Asus support vel anbefalet det.

Drivere til win 8.1 er her:
http://www.asus.com/supportonly/D550CA/HelpDesk_Download/

De siger jo du skal gå tilbage til win 8.1 og det mener jeg også.
Du fik jo fejl når du opgraderede, så der er jo noget der ikke fungerer optimalt. Og resultatet blev jo ikke bedre ved clean install.

Om "nulstil denne pc" under genoprettelse kan få dig tilbage, det er jo uvist, da du har lavet en clean install af Windows 10.
Nogle gange bliver recovery delen ødelagt at et nyt system der installers på c drevet

Jeg afventer i øvrigt også resultat af #52 for at se hvad han finder ud af.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2015 - 23:06 #69
Jeg har problemer med min Asus, den vil ikke boote - slås med det.

Nu er jeg ikke vild med at læse det hele igennem igen, men er det ikke sådan, at du har windows 10 på en USB ? Hvis du har, så prøv at køre en ny Windows 10 ind igen.

Hvis du vil have 8.1 tilbage, så er det bedst hvis du kan låne en DVD med 8.1 som du booter op på og formaterer før installation.
Jeg formoder at du ikke selv har en DVD, for Asus er et tarveligt firma, som selv lader kunderne rode med at lave en Recovery.
Jeg har foruden Asus 2 andre computer Levono og Medion som begge leverede Recovery DVDér ved købet.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
19. august 2015 - 13:48 #70
#69
Jeg hentede W10 via dit link #9 og installerede og jeg har den også på USB. Problemet efter jeg installerede den er at jeg ikke kan komme på nettet.

Jeg er ikke interesseret i at få W8.1 tilbage.

Nej jeg har ikke nogen dvd ikke engang drev!

På min anden pc, Toshiba, har jeg også en reservation af W10 der er klar til at blive hentet, kan jeg gemme den på et USB ligesom jeg gjorde med dit link?
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2015 - 14:02 #71
Ja det er jeg godt klar over, men du behøver ikke nettet når du har W10 på USB.
Nej du kan ikke bruge det lille vindue, så får du bare en uønsket opgradering på din Toshiba.
Hvis du hellere vil forsøge med en anden W10 installation er der kun den samme mulighed. Valgte du "Gem intet" sidste gang?
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Men den exe har du vel allere, og kan bruge den igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2015 - 16:52 #72
#69 Jamen hvilket alternativ har du?
Du har et system der slet ikke virker. Og jeg tror næppe det bliver bedre af at lave en ny clean install.

Har du prøvet at installere Windows 8.1 drivere på den for at få net på den fra mit link?

Er der i enhedshådtering gule anmærkninger der fortæller der mangler drivere?

I 8.1 der kommer man i enhedshåndtering ved at højreklikke på computer og vælge egenskaber. I næste billede kan enhedshåndtering vælges. Håber du kan finde derind.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
19. august 2015 - 17:24 #73
#71 Ja jeg valgte "Gem intet".

#72 Skal jeg hente W8.1 drivere via dit link ned på USB og så installere på ASUS der kører W10?
Fandt enhedshåndtering som på W8.1, starter med DESKTOP-T1lRJ9S/Batterier/Billedenheder/Bluetooth...osv. slutter med USB-controllere (Universal Serial Bus) og der er ikke nogen gule anmærkninger.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2015 - 17:32 #74
Ingen gule anmærkninger betyder normalt så at driverne skulle være i orden.

Hvis du sætter kabel til netkortet, hvad får du så frem nede i taskbar nederst til højre? Fortæller den om fejl på netværket?
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2015 - 20:48 #75
Lige nu kører jeg på min reserve computer med W10.
Og jeg etablerede min Wi-Fi. Det tog ca. 30 SEKUNDER.
Har du trykket på ikonet på nederste bjælke? Det er ligesom i 8.1.
Der dukker en sidebjælke op i højre side med en række navne. Så vælger man sin egen forbindelse og indtaster koden. Det er det hele.

Jeg synes forøvrigt at kommunikationen her går noget langsomt.
Er du kørt fast?
Avatar billede LisbethG Nybegynder
19. august 2015 - 20:59 #76
Det første lyder da godt men "sætter kabel til netkorttet"?
Avatar billede LisbethG Nybegynder
19. august 2015 - 22:47 #77
#75
Det har jeg gjort 117 gange og "Der kan ikke oprettes..." og nederst i boksen i sidebjælken blinker signalet og "Opretter forbindelse" og der sker intet.
Kørt fast, ja det synes jeg :(
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2015 - 23:13 #78
Det forstår jeg så godt. Jeg måtte selv have hjælp fra Asus suport for at fixe min bærbar. Det var kun et par småting, nemt at ordne. Men når man ikke ved det, er det jo stort nok. Jeg havde brugt timer på at prøve selv.

Det 220661 mener er, at der på siden af computeren, ved siden af USB indgangene, et en firkantet indgang, Deri kan sættes et kabel direkte fra dit Modem, så skulle der være signal. De fås i forskellige længder. http://peecee.dk/upload/view/452538
Eller kan du bruge dette link til noget?
http://www.howto-connect.com/fix-wifi-missing-in-network-internet-in-windows-10/
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2015 - 23:25 #79
Ps. Din computer ser anderledes ud, men i princippet er det det samme som her.
http://peecee.dk/upload/view/452539
Avatar billede LisbethG Nybegynder
20. august 2015 - 00:31 #80
Tak for tålmodigheden. OK jeg har et kabel men det bliver altså først i morgen jeg prøver.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2015 - 00:45 #81
Det er selvfølgelig ok. Jeg er selv på vej i seng, så God nat :-)
Avatar billede LisbethG Nybegynder
20. august 2015 - 09:52 #82
God formiddag
Kablet til router og jeg kom på nettet :) Router står på 1. sal og pc i stue så hvad sker der når pc kommer i stuen igen?
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2015 - 10:58 #83
Fint at du kom på nettet. Men når du flytter computeren så langt fra routeren får du jo et svagt Wi-Fi signal.
Nu er din Asus nyere end min, som er ca. 2 år gammel og har forhåbentlig et bedre netkort. Min Asus kan ikke tage signal 5, men det kan min iPad som er meget ældre. Se om din router har signal 5. På min Netgear er der en knap man skal trykke på, for at få det stærke signal. Men man kan købe en signalforstærker, som man sætter i en stikkontakt i nærheden af routeren. Men først er det bedst at finde dit Wi-Fi medens computeren står i nærheden af routeren, så afstanden ikke er problemet. Så kan du bagefter tage den med neden under og se om det holder.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
20. august 2015 - 11:30 #84
ASUS er 1 år gammel.
Nede i stuen igen og kan ikke oprette forbindelse. Jeg synes det er mærkeligt for den kunne godt med W8.1 og den første version af W10 jeg havde reserveret hos Msoft?
Avatar billede LisbethG Nybegynder
20. august 2015 - 11:35 #85
Var det en ide at jeg hentede W10 fra Msofts hjemmeside?
Avatar billede LisbethG Nybegynder
20. august 2015 - 11:43 #86
Efter 3 forsøg er jeg nu på men ? er hvor længe, det kan altså lade sig gøre.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2015 - 11:59 #87
Der kan ikke ske noget ved at geninstallere W10. Men se først på signalstyrken.
"Nede i stuen igen og kan ikke oprette forbindelse" Hvordan gik det med forbindelsen oppe ved routeren? Hvis det kun er neden under der er problemer, må det skyldes et for svagt signal.
Hvor gammel er den router? Jeg klagede til yousee over at min Asus ofte mistede signalet. De sendte en teknikker, som skiftede min router en en nyere og bedre, og nu går det fint, men jeg har kun en afstand på 10 meter og på samme etage. Jeg har et rum neden under (nedlagt butik) Der er signalet for svagt.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
20. august 2015 - 13:08 #88
Ved routeren gik det fint.
Signalstyrken er helt ok. Nede har jeg nu været på siden kl. 11:43. Routeren er en ældre årgang, hvor gammel kan jeg ikke huske, den må være for gammel og for træt, tror jeg vil kontakte Telenor.
Synes bare det er mærkeligt at en 1 år gammel pc modtager signal dårligere end en 5 år gammel hvor det fungerer?
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2015 - 13:27 #89
Når det gik fint ved routeren er det klart et spørgsmål om signalstyrken.
Altså glem nyinstall. af W10. Det er en god ide at kontakte Telenor. Du skal bare ikke nævne at det går bedre på den gamle PC, kun problemet med den nye. Som jeg nævnte har min gamle iPad et bedre netkort end min Asus, og det er vel det samme med dine 2 PCér.
En signalforstærker som fordobler rækkevidden af signalet koster kun omkring 300 Kr. Spørg også Telenor om det, hvis de ikke tilbyder en bedre router.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
20. august 2015 - 14:42 #90
Mit problem er løst og jeg har prøvet/lært nogle ting/ord jeg havde set men ikke anede hvad var for noget, håber noget af det har sat sig fast!
TUSINDE TAK FOR HJÆLPEN
Avatar billede LisbethG Nybegynder
20. august 2015 - 14:44 #91
Hvordan kommer jeg af med mine point ;)
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2015 - 15:53 #92
Ok Det var da skønt det lykkedes trods alt.
Jeg samler ikke på point, så du beder bare 220661 om at lægge et svar. Når det kommer accepterer du det, og så kommer der mulighed for at afgive point. Når de er givet bliver den øvre bjælke grøn :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2015 - 16:05 #93
Velbekomme :-)
Godt du er kommet videre og er på nettet. Min formodning med kablet net det virkede, og på den måde fandt du så også ud af at det er signalstyrken er for svag til der hvor du sad før. Problemet kan også være den driver som win 10 bruger til det trådløse net. Kan forstå det virkede bedre med win 8 på dette punkt, og det kan være driveren der er skyld i dette. Du kunne evt prøve fra enhedshåndteringen at se om den kan finde en anden driver der virker bedre. Jeg bruger nogle gange Slimdrivers til at finde drivere, da den leder på en anden måde end Windows gør. Men prøv lige enhedshåndteringen først, nu hvor du er på nettet.
Avatar billede LisbethG Nybegynder
21. august 2015 - 13:38 #94
#92 0 point - så får du venlige tanker i stedet :)
Avatar billede LisbethG Nybegynder
21. august 2015 - 19:07 #95
#93 Ja så langt så godt. Jeg prøver som foreslået af roundandbald om ny router/signalforstærker men så har jeg vel en ny slåskamp!
Dit forslag "enhedshåndteringen at se ..." skal jeg vist ikke rode med, har også en ny trådløs printer som skal på så jeg har rigeligt :)
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2015 - 20:12 #96
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2015 - 20:15 #97
Denne havde jeg overset og kunne derfor ikke få forbindelse:
"Hvis din router har en wps-knap, kan du synkronisere, så forstærkeren kan tilslutte sig automatisk. I stedet for at forstærke netværket"