Avatar billede cali1 Mester
08. juli 2015 - 10:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

windows 8 starter starter selvom os er i dvale.

Kan ikke forstå, at min pc "starter op" selv om jeg har sat systemet i dvale, kan jeg selv gøre noget for at undgå det?

Kører win 8.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2015 - 12:17 #1
Kan du have "Wake on Lan" aktiveret i bios så den starter når der er aktivitet på netværket?
Avatar billede Skifter24 Praktikant
08. juli 2015 - 13:03 #2
Det kan også være musen,? eller andre enheder du har sluttet til.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2015 - 15:55 #3
#2 Ja det er rigtigt. Har selv en ældre pc med Windows 7 på hvor der er lys i tastaturet på numlock selvom den er lukket ned. Trykker jeg på tastaturet eller bevæger musen bare en smule så starter den op. Jeg har prøvet at kigge i bios om der skulle være indstillinger for strømstyring, men har ikke lige løbet ind i dem. Håber spørger har indstillinger der kan rettes på så den ikke starter umotiveret.
Avatar billede Skifter24 Praktikant
08. juli 2015 - 16:16 #4
Jeg havde også engang en mus der stod på en ustabil overflade. Det fik den til at "vågne" spontant...
Jeg har ikke lige kigget nærmere på det. Men ved at der er en masse funktioner hvis du højreklikker på din baggrund. Vælger personlige indstillinger>Pauseskærm>Skift indstillinger for strømstyring> Her kan du så trykke på "skift indstillinger for plan". Ud fra den plan du nu har valgt... Derinde trykker du så "skift avancerede strømstyringsindstillinger".
Gætter på at det så må være inde under usb-indstillinger ?
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2015 - 17:21 #5
I kontrolpanelet enhedshåndtering, kan man slå vækning med mus og tastatur fra. Bare det at man går på gulvet kan være nok til at vække computeren.http://peecee.dk/upload/view/451481
Avatar billede cali1 Mester
08. juli 2015 - 21:06 #6
Har prøvet alle forslag, men desværre har jeg stadig fejlen....
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2015 - 21:41 #7
Har du prøvet "Slumre" i stedet? Det er også hurtigere end dvale, fordi der ikke skal gemmes så meget i ram.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2015 - 21:45 #8
Ps. Dvale gemmer faktisk ikke i ram, men på disken og slukker computere. http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/sleep-and-hibernation-frequently-asked-questions
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2015 - 21:54 #9
Hvis du har en bærbar, skulle slumre alligevel ikke være et problem.

"Sleep requires an extremely small amount of power. If your laptop battery charge gets critically low while the computer is asleep, Windows automatically puts the laptop into hibernation mode."

Men det vidste du måske godt?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2015 - 17:59 #10
Har du problemet hvis du lukker computeren helt ned?

Prøv at hente CCleaner (hvis du ikke har den i forvejen)
Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner

Gå ind under værktøjer-opstart. Her kan du gemme den liste som tekstfil. Kopier den lige ind i tråden. Gør det samme med de planlagte opgaver.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2015 - 09:26 #11
Jeg afmelder hermed tråden på grund af manglende interesse fra spørgers side.
Avatar billede cali1 Mester
17. oktober 2015 - 11:02 #12
tråd hæves.