Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2015 - 20:48 Der er 3 kommentarer

CSV fil til Numbers (Mac)

Døjer med csv import til numbers - alle data fremstår i samme celle, fremfor navn i en kolonne, tlf i anden kolonne, osv. Har hørt at mac opsætning af numbers ikke er så smidig som excel, men "what to do"...?

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juni 2015 - 21:21 #1
jf https://discussions.apple.com/thread/3043431

I had this same problem and was climbing the walls with Numbers being unable to correctly open a CVS, but it turns out there is a much better way to do this;

1. Open a new spreadsheet in Numbers
2. Drag & drop the CVS you want to import onto the spreadsheet
Numbers will now correctly import the CVS, generate additional columns, etc.

See also this help document http://docs.info.apple.com/article.html?path=Numbers/2.0/en/lso101b05d9.html
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2015 - 21:50 #2
Thanks,but its not working - all data are stored in one column (A) - should be name in column A, address in column B, etc....
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2015 - 03:44 #3
Har du et eksempel på en fil du kan dele på fx dropbox?