Avatar billede praha Nybegynder
12. juni 2015 - 11:13 Der er 3 kommentarer

Mere ram

Hej-jeg har en medion akoya e 4085d med 4 gb ram-altså 2x2gb klodser-nu er mit spørgsmål kan jeg bare købe en 8 gb klods og smide i eller skal jeg købe 2 4 gb klodser-vil gerne ha 12 gb i alt at boltre mig med-har spurgt medion og de sagde at det kunne jeg sagtens,men ikke noget klart svar på om jeg bare ku smide en enkelt 8gb i maskinen..på forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juni 2015 - 12:08 #1
med Speccy http://www.piriform.com/speccy (gratis) kan du se under RAM hvor mange pladser der er i motherboard. Optimalt vil du have to ens ram-klodser, da motherboard typisk så kan skrive skiftevis til de to, og på den måde køre et nøk hurtigere.
Ram-hastighed og type skal i øvrigt være som dem, der sidder i iforvejen.
Avatar billede kurt54 Ekspert
12. juni 2015 - 13:28 #2
Du skal sikre dig du kører 64 bit styresystem hvis du vil over 4 giga ram.  Medion (aldi) har leveret computere installeret med 32 bit men med 64 bit medie med i pakken -som så vil kræve nyinstallation. med 4 giga vil det oftest være bedst med 32 bit.
Avatar billede praha Nybegynder
12. juni 2015 - 17:01 #3
Hej tak for svar-det er 64 bit win 8.1 jeg kører og har fra Medion fået at vide at bundkortet understøtter op til 16 gb ram -jeg tænkte bare om maskinen ville gå ned i hastighed ved at smide en 8 gb klods i-i stedet for 2x4(som der er ledige slots til..