Avatar billede petert Forsker
07. juni 2015 - 07:11 Der er 2 kommentarer

Hjælp til Mærker e-mail.

Hej
Jeg sidder med et problem der driller meget.
Jeg kører Outlook 2010.
Jeg have 3 mailkonti (POP 3) tidligere. Dengang havde jeg under fanen, startside, gruppen marker, opfølgning, følgende til rådighed. i dag, i morgen, denne uge, næste uge, etc.
Problemet opstår da jeg skifter mail udbyder og laver mine konti om til IMAP konti.
Hvis jeg nu går i indbakke, markerer en given mail, vælger opfølgning, kan jeg kun sætte meddlsesflag og ikke andet.
Jeg kan ikke komme til at tilføje flere eks ( i dag, i morgen, denne uge, næste uge, etc.)
Hvis jeg går op og markerer en af mine gl. mail fra tidligere er alt som før
Er der nogle der har en løsning/forklaring.
MVH
Petert
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. juni 2015 - 21:07 #1
Jeg kan ikke sige, om dette er svaret på dit spørgsmåæ, men et bud kunne det være:
Når du oprerer med en POP3 konto, så er indholdet i din ndbakke  stationært, hvorimod, når vi taler om en IMAP konto, så er indholdet dynamisk.
Dette skal forstås sådanne:
Opsat mail client som en IMAP konto, der kan du slette indholdet, uden at det bliver slettet fra din indbakke umiddelbart, i modsætning til en POP3 konto, her slettes indholdet øjeblikkeligt.
Dette skyldes, at din IMAP opsætning giver dig et billede af, hvad der ligge i din mail-indbakke på mailserveren, hvorimod din POP3 konto henter alt indhold ned på din maskine.
Dette betyder, at hvad du foretager  dig på din POP3 konto har øjeblikkelig virkning, hvorimod, at det du foretager dig på din IMAP konto, det kan du overtrumfe på din direkte forbindelse til din indbakke.
Derfor får du logisk ikke adgang til at udføre handlinger,  som ikke er endegyldige. på din IMAP konto.
Giver dette mening. Ellers så giver jeg gerne en uddybende forklaring.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. juni 2015 - 21:11 #2
Dette var noget vrøvl!

IKKE skal selvfølgelig ikke stå i denne sætning.

Derfor får du logisk ikke adgang til at udføre handlinger,  som ikke er endegyldige. på din IMAP konto.

Dette skulle have stået i mit sidste indlæg:
Derfor får du logisk ikke adgang til at udføre handlinger, som er endegyldige. på din IMAP konto.
/ptj_11