Avatar billede Naturligt Nybegynder
06. juni 2015 - 11:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computeren virker fint - Men ALLE spil crasher

Hej derude :)

Problemet er at mine spil ikke virker, de crasher simpelthen ved opstart. Det er alle mine Steam spil og Battle.net spil.

Eksempler
Hearthstone: Sender en fejlmeddelelse ved opstart (viser ingen løsning)

Football manager 2015: Laver med det samme en crashdump fil

Plant vs. zombies - Skærmen blinker et par gange og vender så tilbage til windows.

Når jeg ikke prøver at starte et spil, oplever jeg ingen problemer med computeren. Kan også sagtens se film uden problemer.

Opdagede første gang fejlen efter jeg slettede 10 eller mere dage gamle temp filer.
Prøvede alle mulige ting og til sidst re-installerede jeg windows 8.0, men problemet er her stadig :( (Fik da ryddet op i computeren :P )

Har nyeste driver til nvidia -de andre burde os være op til date.
Har os kørt ramt test, ingen problemer viste sig her.
Heaven Benchmark v2.1 - Kan ikke se problemer her..

Min computer:
Acer Aspire V5-573G
Intel(R) Core(TM) i7-4500U 1.8 GHz with Turbo boost up to 3.0 GHz
Nvidia Geforce GT 750M with 4 GB dedicated VRAM
15.6 HD Acer comfyview LCD
4 GB DDR3 Memory
500 GB HDD
Windows 8 64-bit

Ville vedhæfte dxdiag - Men den er jo så lang.. Så tænker jeg kan maile den til dig der forhåbentlig vil hjælpe mig :)

På forhånd mange tak.
Avatar billede sonalias Seniormester
06. juni 2015 - 21:19 #1
Prøv at installere den nyeste .Net.
Virker dette ikke så send mig en dump fil og en dxdiag på crash@elevtroejer.dk, så finder vi nok problemet... :)
Avatar billede Naturligt Nybegynder
07. juni 2015 - 01:30 #2
Havde installeret .net version 4.5.2 - prøvede dog at fjerne den også installere den igen.
Det hjalp dog desværre ikke!

Jeg har smidt dig en email...

Tak fordi du gider hjælpe :)
Avatar billede Naturligt Nybegynder
08. juni 2015 - 01:58 #3
Steam siger jeg har nyeste update til Fm15, kan jo som sagt ikke komme ind i spillet og tjekke det op. (Havde nyeste update før re-installation, der var problemet der os...)

Du skriver i mailen: eller prøv en nyere torrent hvis dette er tilfældet - Hvilken torrent tænker du på?
Så indtil videre ingen løsning på Fm15..

Plant vs zombies: - viser ingen fejlmeddelelse, skærmen blinker bare 2-3 gange og vender så tilbage til skrivebordet.

Hearthstone:
Når jeg prøver at starte HS, kommer den frem med Hearthstone.exe er holdt op med at fungere.
Et problem var skyld i, at programmet holdt op med at fungere korrekt. Windows lukker programmet og giver besked, hvis der findes en løsning.
Version 2.6.0.8834 - er installeret

Lognavn:      Application
Kilde:        Windows Error Reporting
Dato:          09-06-2015 01:30:30
Hændelses-id:  1001
Opgavekategori:Ingen
Niveau:        Oplysninger
Nøgleord:      Klassisk
Bruger:        I/T
Computer:      TheFuture
Beskrivelse:
Fejlbucket , Type 0
Hændelsesnavn: APPCRASH
Svar: Ikke tilgængelig
Cab-id: 0

Problemsignatur:
P1: Hearthstone.exe
P2: 2.6.0.8834
P3: 55384543
P4: ntdll.dll
P5: 6.2.9200.17313
P6: 5507a23b
P7: c0000005
P8: 000433c2
P9:
P10:

Tilknyttede filer:
C:\Users\Peter\AppData\Local\Temp\WERE03A.tmp.WERInternalMetadata.xml

Disse filer er muligvis tilgængelige her:
C:\Users\Peter\AppData\Local\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_Hearthstone.exe_2f7fbbfa21d89ff8c693f1fa13c58559d2168b1_1129ef9c

Analysesymbol:
Søger efter løsning igen: 0
Rapport-id:571ec492-0e36-11e5-be87-089e01c3211e
Rapportstatus: 97
Hashbucket:
Hændelses-Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Windows Error Reporting" />
    <EventID Qualifiers="0">1001</EventID>
    <Level>4</Level>
    <Task>0</Task>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2015-06-08T23:30:30.000000000Z" />
    <EventRecordID>3138</EventRecordID>
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>TheFuture</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>
    </Data>
    <Data>0</Data>
    <Data>APPCRASH</Data>
    <Data>Ikke tilgængelig</Data>
    <Data>0</Data>
    <Data>Hearthstone.exe</Data>
    <Data>2.6.0.8834</Data>
    <Data>55384543</Data>
    <Data>ntdll.dll</Data>
    <Data>6.2.9200.17313</Data>
    <Data>5507a23b</Data>
    <Data>c0000005</Data>
    <Data>000433c2</Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>
C:\Users\Peter\AppData\Local\Temp\WERE03A.tmp.WERInternalMetadata.xml</Data>
    <Data>C:\Users\Peter\AppData\Local\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_Hearthstone.exe_2f7fbbfa21d89ff8c693f1fa13c58559d2168b1_1129ef9c</Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>0</Data>
    <Data>571ec492-0e36-11e5-be87-089e01c3211e</Data>
    <Data>97</Data>
    <Data>
    </Data>
  </EventData>
</Event>
________________________________________________

Lognavn:      Application
Kilde:        Application Error
Dato:          09-06-2015 01:30:26
Hændelses-id:  1000
Opgavekategori:(100)
Niveau:        Fejl
Nøgleord:      Klassisk
Bruger:        I/T
Computer:      TheFuture
Beskrivelse:
Navn på program med fejl: Hearthstone.exe, version: 2.6.0.8834, tidsstempel: 0x55384543
Navn på modul med fejl: ntdll.dll, version: 6.2.9200.17313, tidsstempel: 0x5507a23b
Undtagelseskode: 0xc0000005
Forskydning med fejl 0x000433c2
Proces-id 0x9a0
Programmets starttidspunkt 0x01d0a24318017b92
Programsti: C:\Program Files (x86)\Hearthstone\Hearthstone.exe
Modulsti: C:\Windows\SYSTEM32\ntdll.dll
Rapport-id: 571ec492-0e36-11e5-be87-089e01c3211e
Fuldt navn på program med fejl:
Relativt program-id for program med fejl:
Hændelses-Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Application Error" />
    <EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
    <Level>2</Level>
    <Task>100</Task>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2015-06-08T23:30:26.000000000Z" />
    <EventRecordID>3137</EventRecordID>
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>TheFuture</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>Hearthstone.exe</Data>
    <Data>2.6.0.8834</Data>
    <Data>55384543</Data>
    <Data>ntdll.dll</Data>
    <Data>6.2.9200.17313</Data>
    <Data>5507a23b</Data>
    <Data>c0000005</Data>
    <Data>000433c2</Data>
    <Data>9a0</Data>
    <Data>01d0a24318017b92</Data>
    <Data>C:\Program Files (x86)\Hearthstone\Hearthstone.exe</Data>
    <Data>C:\Windows\SYSTEM32\ntdll.dll</Data>
    <Data>571ec492-0e36-11e5-be87-089e01c3211e</Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>
    </Data>
  </EventData>
</Event>

Hearthstone Install log

Installing Hearthstone to "C:\Program Files (x86)\Hearthstone\" on Thu Jun 04 20:58:02 2015.
Installed folder "C:\Program Files (x86)\Common Files\Blizzard Entertainment".
Installed folder "C:\Program Files (x86)\Common Files\Blizzard Entertainment\Hearthstone".
Installed folder "C:\Program Files (x86)\Hearthstone\Logs".
Installed folder "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Hearthstone".
Installed folder "C:\Program Files (x86)\Hearthstone".
Installed file "C:\Program Files (x86)\Common Files\Blizzard Entertainment\Hearthstone\msvcr71.dll".
Installed file "C:\Program Files (x86)\Common Files\Blizzard Entertainment\Hearthstone\unicows.dll".
Installed file "C:\Program Files (x86)\Common Files\Blizzard Entertainment\Hearthstone\Uninstall.exe".
Installed file "C:\Program Files (x86)\Hearthstone\client.config".
Installed file "C:\Program Files (x86)\Hearthstone\Hearthstone Beta Launcher.exe".
Installed file "C:\Program Files (x86)\Hearthstone\Hearthstone.exe".
Installed file "C:\Program Files (x86)\Hearthstone\Launcher.db".
Installed file "C:\Program Files (x86)\Hearthstone\Logs\Hearthstone Install Log.html".
Installed file "C:\Program Files (x86)\Hearthstone\SetupWin.mpq".
Installed file "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Hearthstone\Hearthstone.lnk".
Deleted file "C:\Program Files (x86)\Hearthstone\Hearthstone.mfil".
Created shortcut "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Hearthstone\Hearthstone.lnk".
Installation completed successfully.

Styresystem er windows 8.0 64bit

Har Norten Security installeret, men problemet opstod inden jeg installerede Norten. Så tænker ikke dette spiller ind... Har os prøvet at deaktivere firewall m.m. det gav ikke noget.

Inde i mappen Programmer(x86)
Undrer mig over der både er en mappe med navnet Microsoft ASP.net og Microsoft.net eller er det normalt?

Problemet startede først med Hearthstone, så Football manager 15..
Kunne spille Farcry 3 (Usoft), installeret i steam, 1 døgnstid mere - så stoppede det med at virke.

Need for speed Rivals (Origin) installeret i steam - Virkede hele tiden - Har ikke lige fået installeret det endnu efter re-installation af windows.

Arbejder for tiden i Ghana, så der bliver kun installeret 1 spil pr. dag ;)

Håber følgende - giver mulighed for en løsning.
Avatar billede sonalias Seniormester
08. juni 2015 - 12:16 #4
Det er et crash i NTDLL.DLL som er en Nvidia dll (Grafikkort).
Ifølge følgende tråd skal du undlade at installere Nvidia driver via windows update.
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_programs/programs-close-faulting-module-ntdlldll/54aaaec5-2b53-4e9f-b9a7-b7889a1cd4b6?page=2

Uanset om du får det til at virke med ovenstående, tyder alle dine scenarier på problemer med dit grafikkort / driver.
Avatar billede Naturligt Nybegynder
09. juni 2015 - 00:46 #5
Læste godt lige tråden, tak for linket. -

Vil du foreslå at afinstallere ALT Nvidia også hente nyeste driver direkte  fra deres hjemmeside?
http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/85819/en-us

Eller hvordan? :)
Avatar billede sonalias Seniormester
09. juni 2015 - 10:05 #6
Det var et udemærket bud ja :) Ellers kan du prøve at finde den opdatering inde i Windows update og så afinstallere den.
Avatar billede Naturligt Nybegynder
09. juni 2015 - 12:26 #7
Jeg prøver følgende og vender tilbage :)
Avatar billede Naturligt Nybegynder
10. juni 2015 - 03:34 #8
Havde lidt svært ved at lokalisere, hvilken update filen kom fra..

Så jeg slog windows update fra, af-installerede mit grafikkort, fjernede Football manager 15 fra computeren og installerede det igen..

Det virker nu.. :)

Så vil installere Nvidia igen (nyeste driver) og se om det endeligt virker.

Vender tilbage med endelig melding imorgen hvis jeg kan nå det, ellers bliver det først lørdag.. :/ :)

Men hvert fald tak indtil videre, for at (formentlig) lokalisere problemet - Ser ud til pointene lander i din kurv........
Avatar billede Naturligt Nybegynder
10. juni 2015 - 12:51 #9
Hmm...

Som sagt virker spillene når jeg har fjernet Nvidia fra computeren.

Men når jeg installerer Nvidia (nyeste driver update), virker spillene ikke..

Noget bud på hvordan jeg løser det?

Har slået windows update fra..
Avatar billede sonalias Seniormester
10. juni 2015 - 12:56 #10
Hent en anden driver end den nyeste og brug fortsat denne? :)
Avatar billede Naturligt Nybegynder
11. juni 2015 - 17:03 #11
Det virkede!

Tak for indsatsen hele vejen igennem, det er værdsat :)!

Smider du et svar, så vi kan afslutte tråden :)
Avatar billede sonalias Seniormester
11. juni 2015 - 21:11 #12
Godt det kom til at virke, so long! :)