Avatar billede ZeBa Ekspert
17. maj 2015 - 00:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP

Ved ikke, hvad den rigtige titel ville være:

Downloadede en mp3 fil og omdøbte den uden problemer.
Hentede en mere. Det første bogstav gik godt, men da jeg tastede det næste, kom der en ny skærm, som jeg ikke har set før - kan ikke finde den igen.
Tilsidst var jeg så desperat at jeg må have klikket et forkert sted, så ligegyldig hvad jeg gør, læses alt op af en kvinde på engelsk.
Har prøvet alt hvad jeg kan finde på, men kællingen bliver ved. Ville Google mig frem, m4n det kræver jo, at jeg ved, hvad jeg skal søge på.
HJÆLP mig please, inden jeg mister forstanden.
Avatar billede f-arn Guru
17. maj 2015 - 06:55 #1
Hej :)

Kan du ikke lige fortælle hvad det er "kællingen" læser op.

Altså - hvad handler det om?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. maj 2015 - 08:29 #2
Det er sandsynligvis skærmoplæser. Indstillinger for hjælp til handikappede/blinde brugere.
Avatar billede f-arn Guru
17. maj 2015 - 08:59 #3
Det regner jeg også med :)
Avatar billede jensenjs Juniormester
17. maj 2015 - 15:54 #4
Som #2+#3 skriver.

Du kan starte oplæseren og ændre indstillingerne hvis det er det der er galt.

Men det er nu rart at vide hvad oplæseren siger, om det er volapyk fordi du eventuelt har gjort oplæseren til standart for dit filformat.

Starte Oplæser

Du kan starte Oplæser på forskellige måder. Mange foretrækker disse tre genveje:

• Tryk på Windows-tasten Windows-tasten+Enter på et tastatur.

• Tryk på Windows-knappen Windows-tasten og knappen Lydstyrke op samtidig på en tablet.

• Tryk eller klik på knappen Øget tilgængelighedKnappen Øget tilgængelighed i nederste venstre hjørne af logonskærmbilledet, og vælg Oplæser.

Du kan også komme til Oplæser ved hjælp af søgning:

1. Stryg ind fra højre side af skærmen, og tryk derefter på Søg
(Hvis du bruger en mus, skal du pege på nederste højre hjørne af skærmen, flytte musemarkøren op og derefter klikke på Søg).

2. Skriv Oplæser i søgefeltet, og tryk eller klik derefter på Oplæser.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. august 2015 - 01:17 #5
Overgav den til min pc-reparatør som har fixet den - aner ikke hvordan.
Men jensenjs: Du har gjort en stor, omend nytteløs, indsats, så kan du ikke give mig et svar til points?
Avatar billede jensenjs Juniormester
12. august 2015 - 09:49 #6
behold bare points
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. august 2015 - 13:46 #7
tak :)