Avatar billede EjlifB Nybegynder
30. april 2015 - 11:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Beregning i tabel

Kære venner
Jeg vil gerne oprette en formel i en tabel der returnerer nogle selvvalgte koder som kan indgå i andre beregninger. På grundlag af svar fra mugs fik jeg anvist hvordan jeg udarbejdede formlen i en forespørgelse og har så forsøgt at tilpasse samme formel i en tabel. Det lykkedes NÆSTEN :-) den ser ud som følger:
IIf([Cost stk]>0 And [Cost stk]<10;2;IIf([Cost stk]>0 And [Cost stk]<10;2;IIf([Cost stk]>50 And [Cost stk]<100;1,35;0)))

Den virker helt hen til det sidste "0". Det sidste "0" i formlen er "Hvis falsk". Jeg får ikke lov til at nøjes med sand og derfor får jeg "0" hvor der ellers var de rigtige værdier.

Spørgsmålet er: Findes der et udtryk jeg kan sætte efter det sidste semikolon som afslutter sammenligningerne.
Avatar billede fdata Forsker
30. april 2015 - 14:23 #1
Umiddelbart ser dine intervaller lidt spøjse ud:
- Hvis [Cost stk] er større end 0 og mindre end 10, så er resultatet 2
- Hvis [Cost stk] er større end 50 og mindre end 100, så er resultatet 1,35
- Ellers er resultatet 0

Det sidste 0 er altså resultatet, hvis [Cost stk] er:
- Mindre end eller lig 0
- Større end eller lig 10 og mindre end eller lig 50
- Større end eller lig 100
Avatar billede EjlifB Nybegynder
30. april 2015 - 15:53 #2
Tak for dit svar fdata. Rigtigt de første to sammenligninger er ens, en skrivefejl kombineret med et dårligt syn. Det står rigtigt i tabellen og det virker nu. Jeg sluttede af med en sammenligning jeg egentlig ikke havde behov for og sørge for at falsk blev resultatet fra foregående sandt.
Avatar billede EjlifB Nybegynder
30. april 2015 - 15:58 #3
Tak