Avatar billede dk-coders Nybegynder
12. april 2015 - 16:08 Der er 8 kommentarer

Webservice på ao.dk

Hej,

Jeg sidder og roder med webservice op imod ao.dk.

Jeg har umiddelbart ikke kunne komme i kontakt med ao.dk via deres webservice - er der nogen herinde der har erfaring med webservice op imod ao.dk med PHP?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2015 - 17:32 #1
Kontakt AO for at komme i gang med webservice via email: ehandel@ao.dk, så får vi sat dig op.
Avatar billede dk-coders Nybegynder
12. april 2015 - 17:35 #2
Har jeg forsøgt - er "sat op".. Forespørger blot et kode-eksempel til webservicen som jeg kan implementere i min egen kode..
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2015 - 03:21 #3
Har du ikke faaet noget dokumentation?
Avatar billede dk-coders Nybegynder
13. april 2015 - 10:29 #4
Jo, med kode-eksempler i C# - hvilket jeg ikke forstår meget af..

https://ao.dk/fa-hjalp/e-handel/webservice/dokumentation

Måske noget du kan hjælpe med?
Avatar billede dk-coders Nybegynder
13. april 2015 - 10:53 #5
Jeg har pt. følgende, hvilket laver fejl:

"Warning: SoapClient::__soapCall() expects parameter 2 to be array"

$client = new SoapClient('http://stock.ws.ao.dk/ExternalStockService.svc?wsdl',
                        array('username' => "bruger",
                              'password' => "kode"));

$info = $client->__soapcall('GetStockInfo', '000090404');

var_dump($info);
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2015 - 14:54 #6
Den siger jo, at parameteren til __soapCall skal være et array, så har du prøvet:

$info = $client->__soapcall('GetStockInfo', array(0=>'000090404'));
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2015 - 15:08 #7
$info = $client->__soapcall('GetStockInfo', array('000090404'));

eller

$info = $client->__soapcall('GetStockInfo', array(array('000090404')));

virker som to oplagte muligheder.
Avatar billede dk-coders Nybegynder
13. april 2015 - 15:51 #8
Alle tre muligheder er nu prøvet, med følgende resultat:

"Fatal error: Uncaught SoapFault exception: [a:InvalidSecurity] An error occurred when verifying security for the message."

Problemet opstår nok i login til deres service. Har sendt problemet videre og afventer lige en evt. løsning..