Avatar billede welsum Nybegynder
04. april 2015 - 18:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med et accespoint

Hej.
Jeg vil gerne have wifi dækning på hele min grund. Et accespoint i mit værksted som er i den fjerneste ende af haven ville kunne gøre det.
Jeg har forsøgt med to forskellige routere, men kan ikke få det at virke i værkstedet.
Har Waoo fibernet med en Genexis router, fra routeren løber der et 15 meter Cat6 kabel til en 4 port Linksys switch. Fra switchen til værkstedet løber der et 30 meter Cat6 kabel.
Kablet i værkstedet er tilsluttet en computer og der fuld internetadgang.
Sætter jeg en router på Linksys switchen virker det perfekt men flytter jeg den ned i værkstedet
er der ingen internetadgang :(
Prøvede at sætten en switch mellem computeren i værkstedet og kablet - ingen forbindelse.
Køre Win7 på alle computere.

Nogen der har en ide om hvad der er galt.

VH
welsum
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2015 - 20:04 #1
Det er vel ikke lan kablet der er noget galt med?
Den er trodsalt 30 meter...

Du kobler vel routeren på switchen via dens WAN port og ikke LAN?
Hvad hvis routeren sættes i adhoc og ikke i router funktion?
Avatar billede welsum Nybegynder
04. april 2015 - 20:45 #2
>Det er vel ikke lan kablet der er noget galt med?
>Den er trodsalt 30 meter...
Nu er det jo Cat6 og computeren i enden af kablet kan godt komme på nettet.

>Du kobler vel routeren på switchen via dens WAN port og ikke LAN?
Ja

>Hvad hvis routeren sættes i adhoc og ikke i router funktion?
Når routeren sættes på Switchen med et kort kabel og til samme port i switchen
virker det jo perfekt.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2015 - 21:17 #3
Du skriver: Prøvede at sætten en switch mellem computeren i værkstedet og kablet - ingen forbindelse.

Hvad hvis du tager switchen som er efter de 15m lan kabel og placerer den efter de 30m og sætter routeren på efter de første 15m?
Avatar billede welsum Nybegynder
04. april 2015 - 21:46 #4
hvis routeren sættes på det 15 m lange kabel virker det ok, men så er routeren stadigvæk i huset.

Kan det være det 30 m kabel der er noget galt med? forstår bare ikke hvorfor computeren i værkstedet kan komme på nettet, bare der ikke sættes noget i enden af kablet ( switch eller router )
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2015 - 22:16 #5
De tanker jeg har er:

1. Der er ikke nok strøm igennem lan kablet (En pc får jo mere strøm end en router/switch)
2. Kablet er beskadiget

Har du andre kabler på 30m eller der omkring du kan teste med udstyret? (I tilfælde af at synderen er lan kablet).
Kablet kan jo være beskadiget, men bare ikke synligt..
Avatar billede welsum Nybegynder
04. april 2015 - 22:36 #6
Kablet  Er gravet ned så jeg tror også det har en skade.
Må se at få købt et nyt.
Tak for din deltagelse, smid et svar og der er point til dig
Avatar billede Blueeyez Mester
05. april 2015 - 07:34 #7
Får du her ;-)
Avatar billede Blueeyez Mester
05. april 2015 - 07:51 #8
Dit problem vil ikke blive løst med et nyt lan kabel.
Læs dette igennem: http://ing.dk/indhold/149614