Avatar billede NerdsLegend Nybegynder
16. marts 2015 - 14:06 Der er 15 kommentarer

Hjælp - computer virker ikke - betaling gives

Jeg er ved at give op. Jeg flyttede min computer igår, og nu virker den ikke.  Den gider ikke at gå til login skærm.
Jeg har prøvet clean install, og det virke indtil jeg installerede drivers - og den ville kun kører i 800x600.

Nogle der har ideere eller som kan komme til Hornborg? Jeg giver da frem et par hundrede til den der fixer det.

Indtil videre har jeg:
Prøvet begge PCI-E porte.
Prøvet to forskellige grafikkort.
Brugt onboard grafik(Det virker).
Lavet clean install (Virkede indtil jeg installerede drivers)
Avatar billede Blueeyez Mester
16. marts 2015 - 14:08 #1
Lyder til problemet enten er dit grafikkort eller dine pci-e porte.
Dette antager jeg da du skriver at onboard grafikkort virker fint.
Avatar billede NerdsLegend Nybegynder
16. marts 2015 - 14:11 #2
Jeg har prøvet begge pci-e porte, ingen gav et resultat.
Udover dette har jeg både prøvet med mit GTX 760, og mit helt nye GTX 970, som lige er kommet idag - samme resultat - intet.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. marts 2015 - 16:14 #3
Lyder til det er pci-e porten.
Prøv at opdatere bios og nulstille bios.
Bios hentes fra bundkort producentens side (der hvor du os henter drivere. Prøv os lige at hente de nyeste drivere)

Hvor gammelt er bundkortet og hvis under 2 år har du så kvittering på det?
Avatar billede NerdsLegend Nybegynder
16. marts 2015 - 16:37 #4
#3 Bundkortet er lidt over 2 år gammel mener jeg, og jeg har ingen kvittering. Kan ikke engang huske hvilket bundkort det er.
Avatar billede NerdsLegend Nybegynder
16. marts 2015 - 17:12 #5
BIOS update hjalp desværre ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2015 - 17:53 #6
Skal grafik kortene have extra strøm monteret direkte på kortet, og er denne monteret korrekt?
Avatar billede NerdsLegend Nybegynder
16. marts 2015 - 19:21 #7
#6 Nope. Og grafikkortet er monteret som det skal.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. marts 2015 - 20:06 #8
Du skriver fejlen opstår når du installer driverne? Har du hentet de nyeste drivere fra producenten? Du nævner kun at du har opdateret bios.
Avatar billede NerdsLegend Nybegynder
16. marts 2015 - 20:09 #9
#8 Jeg har også resettet BIOS 2 gange.

Og det er ikke NÅR jeg installere, det er når jeg har installeret dem og genstarter. Alle drivers er direkte fra producenternes hjemmesider.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. marts 2015 - 21:10 #10
Afmonter grafikkortet. Brug onboard. Installer Windows på pcen. Installer driverne og genstart. Hvad sker der?

Hvis alt virker, så er min mistanke fortsat på pci-e portene..

I bedste fald er det BIOS der skal konfigureres, men der er mange indstillinger og der er ikke ligefrem en oversigt til mig over hvad der er og hvad mulighederne i din BIOS er.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2015 - 21:15 #11
Har du prøvet at fjerne alt strømmen fra den incl. det lille bios batteri, og så holde startknappen inde i ca 30 sekunder.
Lad den stå i 10 min.
Genmonter bios batteri og strøm og prøv så at starte op?

De to grafik kort du har prøvet med, er der garanti for at de virker?

Løser strøm tricket ikke dit problem så må der enten være et problem med din strømforsyning (ustabil) eller bundkortet.
Hælder dog mest til bundkort fejl.
Avatar billede NerdsLegend Nybegynder
16. marts 2015 - 21:17 #12
#10 Jeg har installeret Windows på den?

#11 Jep, det har jeg allerede gjort.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2015 - 21:46 #13
Jeg tror jeg havde prøvet at køre en stress test på computeren med skærmen isat onboard kortet som der skulle virke, for at få tjekket om strøm forsyningen kan være ustabil.

http://www.passmark.com/products/bit.htm
Avatar billede Blueeyez Mester
16. marts 2015 - 21:58 #14
Hælder til at noget på bundkortet som har med pci-e portene at gøre er beskadiget / defekt / op brugt..

Alderen på bundkortet passer godt med at det er dens "udløbs dato"..
Avatar billede NerdsLegend Nybegynder
16. marts 2015 - 22:04 #15
#13 Det vil jeg lige prøve.

#14 Det ser sådan ud, jeg har bestilt et nyt bundkort.