Avatar billede plato Juniormester
13. marts 2015 - 18:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fri-tekst i combo med en row source query

Hej Alle

Er det muligt at tilføje "Syg" og "Ferie" til en combo box, hvis Row source i forvejen er bestemt af en query?

Jeg har googlet og googlet... Har læst noget om UNION/UNION ALL.. Men jeg kan ikke rigtig hitte ud af det.

SQL til min Combo ser således ud:
SELECT tblProgress.MainRoleTitle, tblProgress.DepartTitle FROM tblProgress WHERE (((tblProgress.EmpId)=Forms!frmPlanningWeek!frmPlanningWeek_Subform.Form!txtEmpId) And ((tblProgress.MainRoleChk)=True) And ((tblProgress.Approved)=True));

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede fdata Forsker
13. marts 2015 - 20:37 #1
Hurtigt svar: Uden at have testet det, burde noget i denne stil virke:

SELECT tblProgress.MainRoleTitle, tblProgress.DepartTitle FROM tblProgress WHERE (((tblProgress.EmpId)=Forms!frmPlanningWeek!frmPlanningWeek_Subform.Form!txtEmpId) And ((tblProgress.MainRoleChk)=True) And ((tblProgress.Approved)=True))
UNION
SELECT "Syg","Afdeling" FROM tblProgress
UNION
SELECT "Ferie","Afdeling" FROM tblProgress
Avatar billede plato Juniormester
13. marts 2015 - 20:50 #2
Jesus....... det var slet ikke sdan jeg forstod den kode... mange tak! Det virker.
Avatar billede plato Juniormester
13. marts 2015 - 21:18 #3
Hmmm.... Har 5 combo boxe i en række.. Den vil kun vælge ferie og syg i de første 2? :/
Avatar billede fdata Forsker
15. marts 2015 - 14:32 #4
Umiddelbart giver det jo ingen mening; men en forklaring kunne være at antallet af felter ikke er det samme i dine SELECT sætninger. I mit eksempel var der 2 felter. Tjek, om det er der, problemet ligger.