Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2015 - 10:09 Der er 4 kommentarer

Store problemer ved skift til SSD.

Hej, jeg har købt en Medion AKOYA E7416 MD99460 og skiftet den eksisterende HD ud med en Kingston SSD samt opgraderet RAM fra 4 til 12 GB

Ren installation af Windows 8.1 gik fint, men den laver problemer.

1. Hvis jeg foretager genstart af pc, så loader den BIOS menu istedet for Windows, i BIOS menuen findes HDen ikke, hvis jeg laver Save and Exit kommer den tilbage til BIOS igen som om den ikke kan finde HDen

2. Slukker jeg den derimod med alm lukning af Windows eller holder sluk knappen inde og starter den igen, loader den fint Windows 8.1 og SSD er at finde som EFI i windows.

Hvad er det der er galt?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2015 - 10:13 #1
Den skal måske stå på Achim i bios

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2015 - 10:18 #2
ACHI i bios er et gæt
det er måske så simpelt

men du kan ikke udelukke at bios måske skal opdateres men prøv først det andet

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2015 - 10:46 #3
Hej, tak men når BIOS kan finde HDen ved sluk og tænd står den fint som AHCI