Avatar billede Jacobsoee Nybegynder
07. marts 2015 - 23:32 Der er 3 kommentarer

Opgradering af AMD computer til gaming (Søger hjælp!)

Hey fokes.

Jeg har gået og tænkt lidt over at opgradere hardwaren i min gamer computer.
Jeg har slet ingen forstand på hvordan det fungerer, hvordan tingene passer sammen ("Hvis man køber dette, hvad passer det så sammen med?" osv osv.) - Derfor tænker jeg at spørge jer, som ved en del mere omkring dette.

Mine specs er således:

GPU: AMD Radeon HD 6900 Series
CPU: AMD Phenom II X6 1055T
Ram: 8GB Corsair XMS
Crucial 240GB SSD
Strømforsyning: Corsair TX650

Skriv hvis i vil vide mere info, tænkte at dette var det mest relevante?

Håber at nogle kan give mig idéer til hvad jeg kan opgradere, og hvad passer sammen, jeg er som i nok kan se ikke helt inde i hardwarebranchen :)

På forhånd tak!
Avatar billede Slater Ekspert
08. marts 2015 - 08:25 #1
Det ser ud til at være klart grafikkortet du skal gå efter. Din CPU er ikke dårlig, RAM-mængden er fin, så længe du ikke har en million programmer kørende i baggrunden, og du har en SSD. GPU'en er derimod en ikke helt top-of-the-line sag, og det er den absolut vigtigste komponent til spil.

Dit eksisterende kort bruger PCIe 2.1, så det må du allerede have på bundkortet. Det er rigeligt til alle nye grafikkort, så der kan du sådan set vælge lige præcis hvad du vil have. Det eneste du skal kigge på, er om din strømforsyning har de rette stik til det.
Avatar billede Jacobsoee Nybegynder
09. marts 2015 - 01:28 #2
Hvis jeg nu stod og havde 1500-2000 at bruge til et grafikkort, hvad skulle det så være for en tænker du?

Jeg har netop ingen idé om hvad et godt køb kunne være, jeg tænker at man kan få et rimelig godt grafikkort til den pris, right? :)

Mit bundkort hedder forresten: Gigabyte GA-990FXA-UD3
Avatar billede Slater Ekspert
09. marts 2015 - 07:19 #3
Til den pris ville jeg nok vælge et af de nye GTX 960 kort. Det er et fint kort.

Hvis du er mere til AMD (selvom det ikke behøver hænge sammen med resten af hardwaren), er det tilsvarende et R9 280X. Men det koster det samme, er en smule langsommere og bruger dobbelt så meget strøm.