Avatar billede OleHimself Nybegynder
13. februar 2015 - 10:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ingen signal på digital antenne

Jeg har monteret en Triax Ufo 150 digital antenne i gavlen på min kolonihave. Har købt strømforsyning til den, og når jeg sætter antennekablet fra antenne direkte i indgangen på strømforsyning (ikke via antenneudtag) så er der lys i dioden på antennen, samt fint billede på skærmen. Når jeg så montere antenneudtag (slutdåse) og tilslutter antennekablet fra antennen i slutdåsen, og kører antennekabel fra udtaget til indgangen i strømforsyning, så er der intet signal. Prøvede forskellige ting og købte nyt antenneudtag. Intet hjælper. Kabel direkte virker, men ikke via antenneudtag. Strømforsyningen giver 85mA og antenneudtaget tillader op til 100mA gennemgang.. Så hvad kan problemet være? Der er ingen support til private hos Triax
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2015 - 13:49 #1
Har du prøvet med strømforsyning mellem antenne og slutdåse (hvis muligt)?
Avatar billede OleHimself Nybegynder
13. februar 2015 - 14:05 #2
Så er der signal. Men så skal jeg jo have kabler stikkende ud af væggen for at kunne gøre det. Da jeg ikke kan sætte strømforsyningen skjult på et loft f.eks., er det ikke optimalt.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2015 - 14:12 #3
så er der en lille hjemmebygge-projekt - byg strømforsyning og slutdåse sammen til en enhed (strøm gemmes i væg bag slutdåsen)
Avatar billede OleHimself Nybegynder
13. februar 2015 - 14:31 #4
Jeg håber at der kommer en bedre løsning for det er ikke optimalt. Så skal jeg lave hul i væggen, for at gemme strømforsyningen inde bagved. Der er heller ikke strøm derinde, så det bliver noget bøvlet noget synes jeg. Så vil jeg hellere føre 2 kabler ud af væggen, men det er jo ikke den rigtige måde at forbinde det på. Ved godt at det virker, men normalt tilslutter man det og så sender tvét strøm ud til antennen eller en digitalboks sender det ud. Her er blot en strømforsyning i stedet for og en slutdåse tillader op til 100mA igennem, og antennen skal have 85mA
Avatar billede OleHimself Nybegynder
15. februar 2015 - 14:14 #5
Er der ikke andre der har bud på en løsning, som ikke kræver at jeg skal bygge strømforsyningen ind i væggen?
Avatar billede OleHimself Nybegynder
16. februar 2015 - 13:35 #6
Nu købte jeg i dag et Fuga TD272D antenneudtag, som tillader op til 100mA gennemgang. Det virker IKKE..

Jeg fatter hat af det her. Hvis mit tv kunne sende strømmen ud til antennen, som mange tv kan, så skulle strømmen jo OGSÅ igennem antenneudtaget. Hvis jeg brugte en digital boks, hvis ikke mit tv havde digital tuner, så skal strømmen OGSÅ igennem antenneudtaget.. Hvorfor hulen virker det ikke?
Avatar billede OleHimself Nybegynder
16. februar 2015 - 13:49 #7
NU virker det...

Opdagede at det antenneudtag jeg købte, kun havde DC gennemgang på datadelen. Så da jeg forbandt det via datadelen, så virker det :-)
Avatar billede OleHimself Nybegynder
16. februar 2015 - 13:50 #8
Virker nu, uden at bygge det ind i væggen