Avatar billede herberth Juniormester
12. februar 2015 - 12:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg en fil på min hjemmeside?

Hej

Hvordan finder jeg en fil på min hjemmeside.

Har læst lidt om FTP indexer programmer.

Er det vejen eller findes der en nemmere metode?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2015 - 13:16 #1
jeg bruger FireFTP som er en udvidelse til Firefox. Deri er en søgefunktion, som finder filer. Man skal bare lige huske i indstillinger ved søgefeltet, at den skal søge i undermapper også.
Og man kan vælge, om den skal søge på lokal pc, eller på det sted, man er logget ind på.
Avatar billede herberth Juniormester
12. februar 2015 - 14:57 #2
Tak Claes
Men det er vist blot en FTP adgnag, forbindelse - Jeg har brug for at søge på mit eget websted efter nogle koder - altså på samme måde som man kan søge på sin egen computer efter noget.

Nå men foreløbig har jeg sat maskineriet til at downloade en kopi til mig og så søger jeg deri - Men det virker bare lidt...ja bøvlet at jeg ikke bare kan søge på mine egen hjemmesider.

Høre meget gerne hvis der er yderligere fif, råd omkring dette.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2015 - 15:12 #3
Avatar billede herberth Juniormester
12. februar 2015 - 17:37 #4
Tak det er lige præcis sådan noget jeg søger, men findes der ikke en gratis mulighed?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2015 - 17:44 #5
så er det, at man skal vælge - betale - eller lave mirror af sitet, redigere lokalt, uploade ændringer (og ikke glemme nogen).
Det er dit valg, din tid, dine penge.
Avatar billede herberth Juniormester
12. februar 2015 - 18:01 #6
Du har så meget ret.

Det er ikke sådan at du kan fortælle mig løsningen på hvor jeg skal leve efter den fil som giver balladen? Altså den fil som generere det nedenstående?

Udfordringe er at da jeg nu havde downloadet hele skidtet - søgte jeg efter "pub-8545264787270964""

Og i de filer jeg fandt skiftede jeg det ud med det nye PUB nr - Men alligvel.... når jeg kigger på sidens kildekode så er det ikke ændret!

Hvad mon jeg gør galt? - ved du hvor filen ligger?

<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-8545264787270964";
google_ad_width = 468;
google_ad_height = 60;
google_ad_format = "468x60_as";
google_ad_type = "text_image";
google_ad_channel ="";
google_color_border = "800000";
google_color_bg = "FFFFFF";
google_color_link = "800000";
google_color_url = "800000";
google_color_text = "000000";
//--></script>
<script type="text/javascript"
  src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>
Avatar billede herberth Juniormester
12. februar 2015 - 18:18 #7
Jeg troede at det måske var filen : Manager.php

For i linie 177 står følgende:

        if ($showRight) {
                $contentRight = '<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-1154582975879703";
google_ad_width = 120;
google_ad_height = 600;
google_ad_format = "120x600_as";
google_ad_type = "text_image";
google_ad_channel ="";
google_color_border = "800000";
google_color_bg = "FFFFFF";
google_color_link = "800000";
google_color_url = "800000";
google_color_text = "000000";
//--></script>
<script type="text/javascript"
  src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>

----

Men det kan det jo ikke være fordi jeg har jo her rettet til det nye PUB ID og på hjemmesiden viser den stadig det gamle.

Hmmmm - Hvor mon jeg finder denne fil?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2015 - 18:20 #8
Det kan være to ting. Kigger du på 'vis kode' eller har du fat i selve filen på dit domæne.
Hvis det er 'vis kode' så kan data komme fra din bagvedliggende database, og så er det der, du skal rette. Mange gange kan man via noget værktøj rette i enkelte poster i en tabel - det er så op til, hvordan sidens kode er dannet.
Avatar billede herberth Juniormester
12. februar 2015 - 18:37 #9
Tak fordi du gider hjælp. Det er jeg glad for.

Det er begge ting - Jeg kigger på alle filerne som ligger bagved - og jeg kigger på vis koden.

Men du har sikkert ret - for når jeg nu har rettet i alle de filer hvor at det her fremkommer - og der alligevel intet ændres på selve siden - så er det jo nok noget som skabes ud fra noget dabaseopkald.
Avatar billede herberth Juniormester
12. februar 2015 - 18:41 #10
Er det her til nogen hjælp?

        if (strstr($GLOBALS['CNT_pagemaster']['content'],"___GOOGLE___")) {
                $tekst = '<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-1154582975879703";
google_ad_width = 728;
google_ad_height = 90;
google_ad_format = "728x90_as";
google_ad_type = "text_image";
google_ad_channel ="";
google_color_border = "800000";
google_color_bg = "FFFFFF";
google_color_link = "800000";
google_color_url = "800000";
google_color_text = "000000";
//--></script>
<script type="text/javascript"
  src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>
';
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2015 - 19:01 #11
hvad med at kontakte dem, der lavede siden i første omgang?
Avatar billede herberth Juniormester
12. februar 2015 - 19:34 #12
Ak ja, hvis det da bare var så nemt - Desværre ikke muligt.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2015 - 19:54 #13
Så må du finde en php-mekaniker, som du tror på, og giver fuld adgang til sitet.
Avatar billede herberth Juniormester
12. februar 2015 - 20:14 #14
Ja måske er det løsningen - det er da et forsøg værd - hele dagen har jeg bare kørt i ring og kommet noware. Æv, men tak for deltagelsen. Det værdsætter jeg sgu meget,
Avatar billede herberth Juniormester
12. februar 2015 - 20:37 #15
Hej claes - Kan du lige smide et svar så jeg kan lukke spørgsmålet her - jeg flytter det om til PHP programmerin som du foreslår
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2015 - 06:46 #16
Bare luk selv, men tak for budet.