Avatar billede annam Seniormester
06. februar 2015 - 10:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

USB bredbånd skal reconnectes ofte, hvorfor ?

min netforbindelse via usb modem har fået det problem at den skal reconnectes indimellem, med ujævne mellemrum, men hyppigst ved store datamængder (som filmklip) Den tager 15-30 sek om at reconnecte, før jeg kan connecte igen

har kørt m det modem i 5 år uden problemer.

Telmore gav mig et nyt simkort for 4 mdr siden, men det har ikke løst problemet.

Tilfældigvis startede problemet samtidig m at de lokale master blev opgraderet med 4G.

Måske er der en sammenhæng ?
Avatar billede Blueeyez Mester
06. februar 2015 - 11:30 #1
Bruger du 3G eller 4G/LTE?

Kunne det tænkes at være det mobile modem der har problemr? Har du prøvet andre usb porte på din pc?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2015 - 11:34 #2
tdc kan have vinklet antenner, så de fokuserer mere i en anden retning. Har du mulighed for at teste med kraftigere antenne?
Hvis du har usb-dongle så tjek, om du kan få den opgraderet til en, der kan 4G (selvom abonnement evt ikke kan).
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2015 - 00:03 #3
hvis uploadhastigheden er lille, eller belastet meget, så knækker alt sammen.
Avatar billede annam Seniormester
09. februar 2015 - 12:17 #4
tak for svarene.

Jeg bruger 3G via dongle.
Har haft den i den samme usbport i 4-5 år, og da jeg nu flyttede den,
hjalp det ikke på udfaldsproblemet, men til gengæld virker det til at
usbporten har svært v at køre eks.vis trådløs mus.

Bliver usbporte særligt slidte af dongler ?

Hvor køber jeg en kombidongle 3G/4GLTE ?
De er uhyre dyre v diverse mobilselskaber.

mvh Anna
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2015 - 12:30 #5
du kan på http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/publish.php?dogtag=e_help_mb_ins_opd måske finde din dongle - og få opdateret software til den. Det kan måske hjælpe.

Men ellers har telmore en https://www.telmore.dk/shop/product.action?code=346994&bundle=cash&instalment=0_0&name=huawei-e-3276
hvis du er på den side, og logger ind med dine data, så kan du få en anden pris hvis du binder dig for 6mdr. Ellers ring til dem og forhandl om en pris (alternativt skift udbyder - så får du nyt modem for 1kr i pakken).
Avatar billede annam Seniormester
09. februar 2015 - 14:54 #6
Claes, jeg er lige ved at tro, at opdateringen via TDCs hjemmeside har hjulpet. Må lige prøve at presse den senere med stor datamængde.

Min *connect it* knap er desværre væk, den savner jeg, fordi den viste bla.a. hvor meget data jeg har forbrugt pr i dag / md / år.

Det med pr måned er vigtigt da jeg kun har 4 GB pr md og jeg skal holde øje med jeg har nok til hele måneden....

any ideas ?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2015 - 15:17 #7
du kan muligvis få den fundet (den er nok et sted på pc). Prøv tdc eller telmore support. Jeg er på kabel, så har ikke noget mobil-lan installeret.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2015 - 16:12 #8
prøv https://www.softperfect.com/products/networx/
det viser også forbrug og statistik
Avatar billede annam Seniormester
12. februar 2015 - 10:52 #9
Mange tak, Claes.

I næste uge tager jeg min pc med på besøg 150 m fra en sendemast,
og hvis det ikke giver bedre resultater, må jeg prøve andre løsninger.

Tænker på om det kunne hjælpe at få 4G .... men det hjælper vel ikke hvis det er vinklen på signalerne det er galt med hvor jeg bor.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2015 - 11:18 #10
en 4G dongle kan måske være bedre til at holde forbindelsen - der sker jo løbende udvikling i de dimser og deres programmer.
Avatar billede annam Seniormester
03. marts 2015 - 09:23 #11
Hej Claes

Så har jeg testet andre 'positioner' en min hjemadr med pcen
og det er helt klart 3G signalet der er for dårligt derhjemme.
Overvejer meget at få internet via en router fra Fullrate, omend det er en noget dyrere løsning end jeg havde tænkt mig.
Men en ustabil netforbindelse er for træls :)

Mange tak for din hjælpsomhed. Vil du smide mig et svar så du kan få point ?

de bedste hilsner fra Anna
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2015 - 09:32 #12
bare læg et svar selv og luk. Men tak for budet, og fortsat god kamp med signalet.
Avatar billede annam Seniormester
03. marts 2015 - 10:11 #13
ok :)