Avatar billede ovec Juniormester
04. februar 2015 - 21:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kontaktpersoner i Outlook er forsvundet

Jeg anvender Outlook 2010 på min Win 8,1 og har lagt iClaud ind på PC en for at være i stand til af nemt at redigere og regulere mine adresser og andre detaljer på min iPhone.

Men når jeg har lagt iClaud programmet ind på PC en og efterfølgende går ind i Outlook 2010 så mangler alle e-mail adresserne der tidligere lå under kontaktpersoner - i en mappe under kontaktpersoner var der så anbragt en mappe ser hedder iClaud og her ligger/lå alle telefonnumrene fra min iPhone - disse lå ikke i en stribe under hinanden - men som firkantede ikoner -man kunne ikke læse hvad der stod - men man kunne markere den /åbne den så var detaljerne der.

Jeg prøvede at klikke lidt rundt på mapperne for at se om kontaktpersonerne var et eller andet stad og med dette forsvandt alle telefonnumrene også

Jeg har prøvet at installere iTunes tidligere og der skete nogenlunde det samme - men jeg har lidt svært ved at forstå at en installation af et Apple program går ind og ødelægger detaljer i et Microsoft program

Det jeg efterlyser er jo så hvordan får jeg e-mailadresserne tilbage til kontaktpersoner.

Jeg anvender gmail så jeg kan hente mine kontaktpersoner her og lægge dem tilbage men jeg ville jo hellere have en forklaring om hvad der er gået galt

Så gode ideer er velkomne
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2015 - 23:03 #1
Systemgendannelse til før problem opstod har du prøvet det?

Du mister programmer der er installeret i perioden du går tilbage, så det skal du lige være obs på.
Avatar billede ovec Juniormester
04. februar 2015 - 23:27 #2
220661 tak skal du have - mopdellen duer bare ikke - jeg glemte at skrive det - men når jeg laver en systemgendannelse så kommer den tilbage med en fejlmelding og siger at systemgendannelsen ikke er blevet gennemført eller noget der ligner
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2015 - 15:35 #3
Avatar billede ovec Juniormester
06. februar 2015 - 10:54 #4
220661 - tak skal du have - jeg tror jeg kom på rette spor - problemet var at brugervejledningen der ligger i linket ikke helt passer til Win8,1 som jeg anvender - det var til de tidligere udgaver - og så var den på Engelsk og det forvirret lidt når jeg har mit styresystem på Dansk - jeg fandt den så i Dansk oversættelse men der var den også heller ikke helt passende.

Men det jeg fandt ud af  da jeg sad og rodede med det at når jeg gik ind på iClaud fanen der var kommet forneden ude til venstre i Outlook  så kunne jeg ved at aktivere noget dernede få adressekartoteket frem men jeg kunne ikke få det til at blive der - dvs hver gang jeg skulle skrive en mail skulle jeg ned og omstille nogle felter så jeg kunne få adressekartoteket frem - og næste gang efter Outlook havde været lukket ned skulle jeg til den samme prosedure igen - og det samme når jeg ville se om der var kommet nogle nye mails.

Sagt kort - det gad jeg ikke - så jeg lagde min sikkerhedskopi af styresystemet ind og så var den lige nøjagtigt som før jeg lagde IClaud ind.

Sagen slutter jeg her - er du rar at lægge en kommentar ind så jeg kan give dig points - og tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2015 - 17:17 #5
Svar.
Hvad sker der i programmet hvis du retter det til så det virker, og når du lukker det ned holder du shift knappen nede som du lukker det på krydset?
Avatar billede ovec Juniormester
06. februar 2015 - 18:58 #6
220661 - det kan jeg ikke gøre noget nu - da jeg har lagt en sikkerhedskopi ind over det styresystem der ikke var som det skulle - så C drevet er som det var før jeg lagde IClaud ind -

Men hvis jeg havde prøvet det før jeg rettede tilbage ved jeg ikke rigtigt hvordan det ville virke fordi jeg skulle ind og trykke en ca. 4 til 5 gange forskellige steder før jeg eksempelvis kunne få adressekartoteket frem så jeg kunne sende en mail - men afslutningsvis tak for fidusen.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2015 - 21:13 #7
Velbekomme.