Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2015 - 17:18 Der er 5 kommentarer

HP Pavilion Entertaiment PC

Fejlfinding PC, stopper efter sekunder.

Min gamle PC starter lige op når jeg trykker start.
Blæser starter, og så lyder det som om HD´en prøver at starte, kører op og ned i omdrejningstal.
Derefter stopper PC en helt,når den endelig kører så bliver den meget varm.Eller retere sagt det gjorde den men ikke mere nu føles den normal varm
Den skal prøve mange gange,3-5 gange eller flere, før den endelig starter. Kører iøvrigt fint, er defragmenteret og vedligeholdt.
Er det HD´en der er ved at dø?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2015 - 19:40 #1
Hej Hans8768 og velkommen til.

Har den et modelnummer, som jeg evt kan bruge til at finde en vejledning til hvordan den renses for støv?

Når du lukker computeren ned, så prøv at tage alt strømmen fra den og hold startknappen nede i ca 15 sekunder.
Når du så skal bruge den næste gang sætter du strømmen på igen og forsøger at starte. Starter den så 1 gang?
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2015 - 19:59 #2
Hej Model nummer som jeg ser det er dv5-1125eo det er ikke særlig tydeligt jeg vil prøve denne løsning håber at det hjælper på forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2015 - 15:58 #3
Nå det er en af dem der er besværlige at rense blæseren på.
Jeg har med held renset sådan en tilsvarede uden at skille den ad.
Man skal bruge en støvsuger- en dåse tryk luft, og noget til at fiksere blæseren.

så tager man støvsugeren ug suger i bunden der hvor blæser suger ind, samtidigt med at man blæser der hvor blæser puster ud. Er man lidt iheærdig får man det meste af snavset væk på den måde.

Ændrede strøm trikket noget?
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2015 - 16:25 #4
Hej ja faktisk tror jeg at det har hjulpet men vil prøve at rense den som du foreslår håber at det kan klare det hele har tidligere haft den hos en specialist som straks påstod at det er bundkortet der skal skiftes på det troede jeg ikke helt var tilfældet på forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2015 - 16:40 #5
Velbekomme.
Kan sige at den pc jeg rensede den faldt 20 grader ved operationen.
Fra 85 til 65 grader. Det kan høres på blæseren. Den kører ikke nær så stærkt efter rens :-)