Avatar billede ronrea Seniormester
02. februar 2015 - 13:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flytte email til ny PC

Hejsa

Håber nogle kan hjælpe mig herinde :-)

Jeg har en outlook.pst fil som er blevet temmelig stor.
Den er på :
1.904.657 KB

Jeg har løbende slettet de ældste mails for ikke at have problemer med den.

Jeg skal nu til at flytte min mail til en ny PC.

Mit spørgsmål går på hvordan jeg smartest reducerer den inden jeg flytter den til den nye PC.

Jeg går ud fra at jeg først og fremmest sikkerhedskopierer den store pst fil og dernæst sletter de gamle mails (de ældste er fra 2006) manuelt.
Og derefter flytter den reducerede pst fil til den nye PC.
Regner så med at jeg kan have begge pst-filer liggende på den nye PC og skifte pst-fil, hvis jeg skal bruge nogle af de gamle mails?

Er det ikke den korrekte metode ?

Eller er der en smartere måde at gøre det på ?

På forhånd tak
ronrea
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2015 - 13:47 #1
var da nemmere om du havde alt, og så bare arkiverer de gamle
Avatar billede ronrea Seniormester
02. februar 2015 - 13:57 #2
Hej

Tak for svaret :-)

Ja, men har autoarkiveret løbende - uden der sker det store ?

Så hvordan gør jeg det bedst ?

Hvis jeg fx autoarkiverer fra 2006 - 2013, hvordan læser jeg så de autoarkiverede emails ?

mvh
ronrea
Avatar billede andera Novice
02. februar 2015 - 14:07 #3
Du kan starte din nye Outlook og lade den arbejde med sin .pst-fil - og så kopiere den gamle og åbne den i din nye Outlook.
Så har du det nye og det gamle samtidig.
Jeg ville nok komprimere den gamle .pst inden kopiering.
Hilsen
Avatar billede ronrea Seniormester
02. februar 2015 - 14:14 #4
Hej
Tak igen :-)

Æh. Hvis jeg komprimerer den gamle/eksisterende pst fil, hvordan kan jeg så se mail'ene ?. Skal den så "unkomprimeres" først ?

mvh
ronrea
Avatar billede andera Novice
02. februar 2015 - 14:39 #5
Komprimering betyder blot at filen bliver mindre.
Så du skal i din nye Outlook blot åbne Outlook-datafil.
Hilsen
Avatar billede ronrea Seniormester
02. februar 2015 - 15:04 #6
Hej og tak

Ok.

Kan jeg så se mails fra begge pstfiler på den nye PC ?
Både den nye tomme pstfil og den komprimerede ?

Hvordan komprimerer jeg iøvrigt :-)

Bliver desværre nødt til at gå snart, men vender tilbage :-)

mvh
ronrea
Avatar billede andera Novice
02. februar 2015 - 15:16 #7
Hvilken version af Outlook bruger du ?
Avatar billede ronrea Seniormester
02. februar 2015 - 15:23 #8
Hej

2007 :-)

mvh
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
09. februar 2015 - 12:43 #9
Hejsa

Jeg har nu flyttet min gamle pst fil over på den nye PC og kaldt den :

outlookGl.pst

Den "nye" pst fil hedder selv outlook.pst og det er den jeg benytter nu.

Vil gerne kunne se mails og andet fra den "gamle" : outlookGl.pst engang imellem.

Er der nogle som kan hjælpe mig med hvordan jeg gør det ? :-)

På forhånd tak
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
09. februar 2015 - 13:39 #10
Hej igen

Har fundet ud af det :-)

Andere - vær venlig og send et svar så jeg kan uddele point og lukke tråden :-)

mvh
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
17. februar 2015 - 13:54 #11
Hej igen

Bliver nødt til selv at "svare" for at få lukket tråden.

mvh
ronrea