Avatar billede Cacers Nybegynder
19. januar 2015 - 13:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søg og sammensætning af værdier

Jeg har noget data, som er eksporteret fra Active Directory over i Microsoft Excel.

Jeg har behov for at kunne fastslå domænenavnet, som de enkelte entries tilhører, ved hjælp af en formel.

Data i kolonne A, ser for eksempel ud som nedenstående:

LDAP://OU=Domain Controller,DC=myDomain,DC=dk
LDAP://OU=Server,OU=Hardware,OU=New,DC=myDomain,DC=dk
LDAP://OU=Head,OU=Server Server,DC=newDomain,DC=root, DC=local
LDAP://OU=Domain Controller,DC=newDomain,DC=root, DC=local
LDAP://OU=Server,DC=newDomain,DC=root, DC=local

Jeg har behov for en formel, der kan hive domæneinformationerne ud, så der i kolonne B vil stå følgende:

myDomain.dk
newDomain.root.local

Det skal altså være en formel, der går ind og søger på "DC=" og tager den følgende værdi. Det bliver så ekstra kompliceret, så der er et forskelligt antal af "DC=", som der skal tages højde for.

Jeg håber at der er et par kloge hoveder, der kan hjælpe.

På forhånd tak.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
19. januar 2015 - 15:56 #1
Kan det her bruges?

=SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(MID(A1;FIND("DC";SUBSTITUTE(A1;"DC";"Z";LEN(A1)-LEN(SUBSTITUTE(A1;"DC";""))-1));LEN(A1));"DC";"");"=";"");",";".")
Avatar billede Cacers Nybegynder
20. januar 2015 - 08:23 #2
Den sidder næsten lige i skabet :-)
Bortset fra at der efter det andet punktum er et mellemrum for meget.

Som det ser ud nu, ser resultatet ud som nedenstående:
myDomain.dk
newDomain.root. local

Hvis du smider et svar med den lille ændring i formlen, vil jeg med glæde tildele nogle point :-)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
20. januar 2015 - 08:47 #3
=SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(MID(A9;
FIND("DC";SUBSTITUTE(A9;"DC";"Z";LEN(A9)-LEN(SUBSTITUTE(A9;"DC";""))-1));LEN(A9));"DC";"");"=";"");",";".");" ";"")
Avatar billede Cacers Nybegynder
20. januar 2015 - 09:02 #4
Tusind tak for hjælpen :-)