Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2015 - 15:46 Der er 4 kommentarer

KAN MIT GRAFIK KORT KØRE 3D?

Min computer er en lille stationær ACER ASPIRE X3995

Mit kort er et Geforce GT 630 2gb ddr3, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af om den kan køre 3d eller ej.

Nogle der har lyst til at hjælpe mig med dette spørgsmål, vil jeg sætte stor pris på dette :-)

Jeg troede i starten at hvis et graffik kort hed feks 'Geforce GT 630 2gb ddr3' at så vidste "alle" hvad jeg talte om, men nej der er jo flere hundrede forskellige slags med lige netop dette navn. Og det forvirre mig.

Jeg har søgt og søgt i flere dage nu uden at blive klogere.

Og jeg vil ikke gå ud og bruge 1500 på det 3D udstyr der skal til, hvis ikke mit kort kan klare opgaven :-)

Håber i kan hjælpe.

ps. spørg enedelig hvis flere oplysninger er nødvendige for at kunne besvare spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2015 - 15:52 #1
ja, det er et 3d kort.
alle Geforce og ATI er 3d.

at der er flere af dem skyldes at forskellige firmaer laver grafikkort, men de benytter den samme chip, fra geforce.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2015 - 18:06 #2
Ok.. men så må jeg lige omformulere spørgsmålet :) ..  3Dvision - 2?

Jeg har en BenQ 3D skærm...  og ville jeg kunne bruge det til at spille i 3D.. ? :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2015 - 18:06 #3
altså med det 3D vision2- kit man kan købe med briller - og imitere.. ? :-) jeg er total blank på det område.. :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2015 - 03:39 #4
nå du mener 3D med briller ?
det har ikke noget at gøre med grafikkortet.

det har noget at gøre med hvad grafik spillet smider op på skærmen.

Hvis et spil har 3D, som i biografen, så skal man bruge briller ja.
Dit grafikkort er et 3D kort, og kan køre alle spil som quake, elite, wow, assassins creed osv.

Der findes ikke noget "3d kort", som skal bruges sammen med briller!

Det er udelukkende briller + at spillet er lavet sådan at grafikken kræver briller.

Nu håber jeg du har forstået det :)