Avatar billede dreamwave Nybegynder
19. august 2001 - 16:34 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

ICQ filetransfer på SMC7004BR

Jeg kan ikke få ICQ filetransfer til at virke sammen med min SMC7004BR router.
ICQ virker ellers fint jeg kan mare ikke overføre filer.
Jeg har prøvet at sætte et trigger port op på 400, 4000 og 5190 på routeren og config ICQ til port 20000 - 20019
men det virker ikke.
Hvis jeg sætter routeren til DMZ host virker det fint, men så er min firewall bare ude af spillet. (ikke ret godt)

Routeren er den samme som en USR8000, Asante FN3004LC og SMC7004BR bare med lidt forskellig firmware i dem.

/Simon Christensen
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. august 2001 - 16:37 #1
prøv og mappe port 7000-7019 over til din ip

gå så ind i indstilliger for icq og vælg det port rance
Avatar billede dreamwave Nybegynder
19. august 2001 - 16:43 #2
Man kan kun mappe en port af gangen, ellers skal man bruge en trigger port og så kan man godt sætte en port range.
Der er 20 Vitual servers men det er jo ikke smart at bruge dem, da jeg så ikke kan bruge dem til andet end ICQ
Der er 8 Special AP hvor der skal være en outbound trigger port for at åbne for indbound connections.
Man kan ikke mappe en port range i denne router ligesom man f.eks kan i en Speedstream 2601
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. august 2001 - 16:58 #3
prøv dette lille tip til din icq:
1. Åben Preferences.
2. Vælg Connections.
3. På højre side vælg fanbladet Server og vælg Using Firewall og Not using proxy.
4. Vælg fanebladet Firewall.
5. Vælg HTTPS og port 8080 MEN ingen Host.
6. Vælg apply og så disconnect og reconnect ICQ.
Avatar billede dreamwave Nybegynder
19. august 2001 - 19:56 #4
Det står allerede sådan i ICQ, og jeg har forsøgt med nogle flere \"trigger\" ports.
jeg har fået det til at virke een gang, men så forgæves igen et par gange. Jeg tror at der skal leges lidt mere med de der trigger porte