Avatar billede Oscar560 Novice
08. januar 2015 - 18:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

returnere 0 i søgning

Hej jeg har et stort database hvor jeg laver nogle foresprøgelser,
i foresprøgelsen skal den tælle alle vagter der slutter 16:00 og vise dem pr afdeling
Så får jeg den rigtigt resultat, lige bortset fra at de afdelinger hvor der ikke er noget 16:00 de kommer ikke med eller så kan jeg få dem til at komme med men de er blanke, det skal vise 0 i stedet for så jeg kan lave beregninger i andre forspøgelser der bygget op omkring.

i første kolonne i designvisning  henter den fra tabel afd, felt 1, gruppere efter, flueben i vis,
i andet kolonne henter den fra tabel medarbejder, felt man_slut, antal, flueben i vis,
i tredje kolonne henter den fra tabel medarbejder, felt man_slut, gruppere efter, ikke flueben i vis, kriteriet #16:00#

Virker fint med at vise afdeling og antal vagter der slutter med 16:00 men hvis der ikke er nogle så skal den vise afdeling og 0

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2015 - 18:28 #1
any chance of seeing the dB?
ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2015 - 18:34 #2
depending on your sql you might be able to use the NZ function in the query to show 0 instead of nothing
Avatar billede Oscar560 Novice
08. januar 2015 - 19:49 #3
sendt en test version
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2015 - 19:55 #4
received :-)
Avatar billede terry Ekspert
14. januar 2015 - 09:14 #5
Hows it going?
Avatar billede Oscar560 Novice
11. februar 2015 - 08:21 #6
Jeg beklager at jeg ikke har svaret før, jeg blev ramt af ferie osv. Den forslag du har sendt mig virkede fint, men bare ikke til den rigtige database jeg har lavet fordi jeg havde nok lidt for mange data samlet i et tabel. Efter jeg har lavet tabeller med medarbejder og tabeller med arbejdstider så blev det hele lige pludseligt meget nemmer at arbejde med. Men jeg siger tak for din hjælp og vil godt give dig point for arbejdet.
Avatar billede terry Ekspert
11. februar 2015 - 08:51 #7
Good to hear you found a solution.
Avatar billede terry Ekspert
11. februar 2015 - 15:09 #8
mange tak