Avatar billede nogetfornoget Mester
08. januar 2015 - 14:51 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Når der klikkes på vindue på taskbaren holdes det ikke aktivt

Hej,

jeg har en Windows 7 maskine, der opførersig lidt underligt for en enkelt bruger...

Når denne bruger er logget på, så kan jeg ikke vælge et vindue på taskbaren og få det til at forblive åben.

F.eks. har jeg 2 excel ark - kopierer noget fra det ene ark - og vil indsætte det i det andet ark - så jeg trykker på det andet ark på taskbaren - så kommer det hurtigt frem - men "gemmer" sig hurtigt igen - og det er kun det oprindelige ark, der står fremme...

Jeg har ligeledes prøvet med Internet Explorer - hvis jeg har flere åben og vælger imellem dem, så hopper den hurtigt væk fra det sidst valgte...

Jeg har prøvet at genstarte - det gav ingenting - samme issue

Jeg har været logget på som en anden bruger, der er problemet ikke aktuelt...

Hvis brugeren med "mærkværdighederne" logger på en anden maskine, så er der heller ingen problemer...

Så det er den aktuelle bruger på den aktuelle maskine, der har problemet...

Jeg håber at der er nogen, der har en ide til, hvad jeg skal kigge efter, for at få opklaret dette.

mvh.
Martin
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2015 - 17:57 #1
Har du et Excel ikon fastgjort til taskbar?
Hvad sker der hvis du højre klikker på ikonet?
Kommer der en oversigt til syne med de seneste ark du har brugt?
Kører Win 8 her, men tror måske det er noget af det samme.
Under listen "seneste" kan du pege på de ark du vil bruge, og vælge at fastgøre dem til listen. De ark som jeg tilføjer her bliver alle åbnet, så man kan se hvor mange der er åbent.
Peger jeg på ikonet kan jeg så vælge hvilket ark jeg vil tilgå.
Håber det er det du mener.
Avatar billede nogetfornoget Mester
09. januar 2015 - 08:12 #2
Hej,

Excel er ikke fastgjort til taskbaren.
Når jeg har fleree ark åbne - kan jeg, ved mouseover, vælge det ønskede ark - men det "lægger sig ned" igen straks efter jeg har valgt det...

Jeg vil prøve at fastgøre det ønskede ark til taskbaren - det er samme ark der opdateres hver dag.

Update følger.
Avatar billede nogetfornoget Mester
23. januar 2015 - 08:15 #3
Hej,

inden jeg fik fat i brugeren igen (han arbejder på skiftehold) havde problemet "løst sig selv"... så jeg ved ikke helt hvad der skyldtes det - eller hvad løsningen var...

Tak for dit input 220661 - vil du have point?

mvh.
Martin
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2015 - 17:06 #4
vi kan jo dele dem :-) God weekend til dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2015 - 15:49 #5
Tak for point :-)
Hopper af her