Avatar billede LauritzH Nybegynder
07. januar 2015 - 17:02 Der er 3 kommentarer

I7 4790k eller i5 4690k

Hej alle,
Jeg skal købe en ny pc og står overfor et sidste valg. Jeg har besluttet hvilken pc det skal være. Spørgsmålet er hvilken CPU jeg skal vælge i konfigurationen. Valget står imellem en i5 4690k og en i7 4790k. Mit budget er lidt stramt så det ville være bedst med i5'ern men hvis det ville være MEGET smarte at vælge i7'ern gør jeg det.

De andre specs er:
Gtx 970
B85m-g
8 GB ram
120 GB ssd

På forhånd tak ; )

Vh. Lauritz
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2015 - 17:17 #1
Du ville kunne måle en forskel, men i praksis vil du ikke opleve det.
Avatar billede milter Ekspert
07. januar 2015 - 19:51 #2
Og hvis du ikke har nogen planer om at overclocke, kan du måske spare lidt mere ved at gå efter den låste i5 4690, altså uden "k'et"

http://www.pricerunner.dk/pl/40-2978924/CPU/Intel-Core-i5-4690-3.5GHz-Box-Sammenlign-Priser
Avatar billede Ahenning Nybegynder
11. januar 2015 - 21:34 #3
Hej LauritzH.

Det afhænger jo meget af hvad du skal bruge computeren til, men ud fra det du skriver vil jeg gætte at du nok skal spille.

Du skriver de bugdet er stramt så synes jeg bestemt du skal gå efter en i5 processor da som Claes57 skriver at du ikke vil kunne mærke det i praksis.

Du kan jo evt. overveje at sætte lidt flere ram i computeren i stedet hvis den nu skal bruges til store photoshop filer eller video redigering fra GoPro kamera.

Med venlig hilsen

Andreas Henning
www.demo-vare.dk