Avatar billede visto Professor
22. december 2014 - 09:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows 8.1: Langsom opstart grundet Intel Boot Agent

Jeg har installeret Windows 8.1 på en helt ren disk. Ved opstart vises først følgende, der står længe på skærmen og gør opstart (på en ellers lynhurtig maskine) meget langsom:

Intel Boot Agent GE v.1.5.58...
CLIENT MAC ADDR: ...og så en masse tal og bogstaver
PXE-E53: No boot filename recieved
PXE-M0F: Exiting Intel Boot Agent

Hvad er der galt? Og hvordan får jeg løst problemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2014 - 09:19 #1
Prøv at gå i bios og se hvilken boot rækkefølge du har.
Jeg vil tro du har noget lan basesret med i listen her.
Har set i tråde at dette skal deaktiveres. 1 boot kan så være dit cd drev, og 2 boot er harddisken. Resten af mulighederne deaktiverer du. Skal du senere evt bruge usb boot (ved installation) kan du gå ind og aktivere det.

Tråd jeg læste i:  http://en.community.dell.com/support-forums/desktop/f/3514/t/18842935
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2014 - 09:58 #2
Vil sige at har du et punkt i boot rækkefølgen der hedder PCI LAN så sæt det til disabled.
Avatar billede visto Professor
22. december 2014 - 17:20 #3
Helt rigtigt. På Lenovo'en her hedder det Network 1, som er noget ethernet.
Tak for hjælpen. Læg venligst svar til point.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2014 - 18:31 #4
Tak for det, og godt du fik det løst :-)