Af Kim Elmose
Hvis danskere med en digital settop-boks i dag føler halsen blive tør, når de på TV3 ser en reklame for Coca-Cola og vil deltage i en konkurrence, så kan de gøre det med det samme. For første gang bliver der udsendt en interaktiv reklame, hvor forbrugerne med det samme kan deltage i en konkurrence om Coca-Cola?s reklameeffekter. Det skriver selskaberne i en pressemeddelelse.
Reklamen bliver også vist på svensk TV3 og er et led i en større sommerkampagne fra Coca-Cola. Når den ruller over skærmen, vil seere med settopboks ? og det har 100.000 husstande her i landet ? kunne trykke på fjernbetjeningen. Seerne bliver herefter stillet om til en hjemmeside, hvor de kan deltage i en konkurrence og vinde point, som kan blive vekslet til reklameudstyr for selskabet ? mobiltelefoner, tasker og køleskab.
Målet er klart, oplyser kommunikationsdirektør i Coca-Cola Nordic, Kresten Schultz Jørgensen:
- Med interaktive reklamer kan vi give de forbrugere, der har lyst, flere informationer og fastholde deres opmærksomhed i længere tid, siger han.
Bag selve den tekniske platform for den interaktive reklame står det London-baserede mediebureau Tripledash, der har kunder som for eksempel Disney og nyligt har udviklet MTV?s interaktive kanal, MTV Live.