Den første danske VM-kamp i Sydafrika sendte desværre de danske spillere nederst i tabellen.
Det samme kan man sige om antallet af gennemførte mobilsamtaler og e-mail-trafik, der blev sat på hold i de to gange femogfyrre minutter, som transmissionen fra Sydafrika varede.
Ifølge tal fra telegiganten TDC faldt datatrafikken, primært i form af e-mail, med over 20 procent under kampen.
Et lignende fald blev målt på mobilsamtalerne, hvor det danske mobil-snakkeri normalt er på 2,4 millioner minutter i timen på en almindelig dag. Det fald til 1,9 milloner minutter under VM-kampen.
"Det er tydeligt, at der under kampen var en markant ændring i danskernes normale adfærd på internet, mail og mobiltelefon," siger pressemedarbejder Per M. E. Christiansen fra TDC til nyhedstjenesten Ritzau.
Streaming boomede
Det var dog ikke alle områder, der var plaget af nedgang under nederlaget til Holland.
Der blev nemlig målt en firedobling af streaming via nettet, og sms'en var ligeledes flittigt i brug. Her kunne TDC måle en stigning på 33 procent under kampen i forhold til en normal mandag.
"Danmark gik jo ikke ligefrem gik i stå på trods af den vigtige landskamp på en ganske almindelig mandag i arbejdstiden. Men det er tydeligt, at mange for eksempel var på nettet og streame lidt af kampen for at se, hvordan det gik," siger Per M. E. Christiansen.
Det er første gang, at TDC måler på danskernes aktivitet under en fodboldkamp.
"Det er først i de senere år, at antallet af mobiltelefoner er så stort, at man ligefrem kan bruge danskernes mobiladfærd som en ganske brugbar indikator for, hvad danskerne foretager sig," siger TDC's pressemand til Ritzau.